Llista de reserves de la biosfera n'España

De Wikipedia
Reserves de la biosfera n'España
Imaxe Nᵘ[1] Añu declaración Nome de la reserva Superficie (ha) Llocalización Otres figures de proteición
01 1977

1995
2006

Reserva de la Biosfera Intercontinental del Mediterráneo (Sierra de Grazalema) 53 411  Cádiz Inclúi los parques naturales de la Sierra de Grazalema, Sierra de les Nieves (col Monumentu Natural Pinsapo de les Escaleretas), el del Estrechu (col Monumentu Natural Duna de Bolonia y la Paraxe Natural de la Sablera de los lances), de les Sufrerales y les paraxes naturales de Los Reales de Sierra Bermeya, Sierra Crestellina, Escobiu de los Gaitanes y el Monumentu Natural Cañón de les Buitreras (toos en Málaga)).
02 1977 Reserva de la Biosfera de Ordesa-Vignemale 51 396  Aragón Inclúi'l Parque nacional de Ordesa y Monte Perdíu
03 1978 Reserva de la Biosfera del Montseny 30 120  Cataluña En 1987 foi declaráu parque natural, distribuyida ente 18 conceyos de trés contornes (Osona, la Selva y el Vallés Oriental).[2]
04 1980 Reserva de la Biosfera de Doñana 77 260  Andalucía Por cuenta de la so privilexada situación xeográfica ente dos continentes y la so proximidá al llugar d'alcuentru del Atlánticu y el Mediterraneu, l'estrechu de Xibraltar, en Doñana pueden reparase más de 300 especies distintes d'aves a lo llargo del añu.
05 1980 Reserva de la Biosfera de La Mancha Húmeda 25 000  Castiella-La Mancha Inclúi'l Parque nacional de les Tables de Daimiel y el Parque Natural de les Llagunes de Ruidera
06 1983 Reserva de la Biosfera de las Sierras de Cazorla y Segura 190 000  Andalucía Tien catalogaes 2.200 especies florísticas, de les cualos 157 son endemismos ibéricos y 35 locales. Ello ye que estos montes suponen un importante reservorio de recursos hídricos, tanto superficiales como soterraños, constituyendo la cabecera de dos importantes cuenques hidrográfiques: la del Guadalquivir y la del Segura.
07 1983 Reserva de la Biosfera de las Marismas del Odiel 7185  Andalucía Coincide col Paraxe Natural de les Marismas del Odiel.
08 1983

1997
2002

Reserva de la Biosfera de La Palma 80 702  Canaries Inclúi'l Parque nacional de la Caldera de Taburiente (col Monumentu Natural de Idafe); les reserves naturales del Pinar de Garafía y de Guelguén; los parques naturales de Cumbre Vieja y Las Nieves; los paisaxe Protexíos d'El Remo, El Trabado, el Tamanca y Ribayu de las Angustias; el Sitiu d'Interés Científicu de Juan Mayor; el Sitiu d'Interés Científicu del Barrancu de l'Agua; los monumentu naturales de La Mariña de Hiscaguán, Monte d'Azufre, Volcanes de Aridane, Volcanes de Teneguía (col Sitiu d'Interés Científicu de les Salinas de Fuencaliente), Barrancu del Jorado, Risco de la Concepción y Tubo Volcánicu de Todoque.
09 1984 Reserva de la Biosfera de Urdaibai 22 452  País Vascu El so corazón ye'l ríu Oka que naz nel monte Oiz y tresfórmase en ría al llegar a Mundaka creando unes espectaculares marismes llenes de vida.
10 1986 Reserva de la Biosfera de Sierra Nevada 171 984  Andalucía La Reserva de la Biosfera Sierra Nevada incorporó a la Rede Mundial un ecosistema d'altu monte que dada les sos particulares condiciones, que combinen el mayor altor de la península ibérica (3.479 m del picu Mulhacén) cola so situación meridional nel continente européu.
11 1992 Reserva de la Biosfera de la Cuenca Alta del Manzanares 52 796  Madrid Parque Regional de la Cuenca Alta del Manzanares.
12 1993 Reserva de la Biosfera de Lanzarote. 122 610  Canaries Dichu espaciu natural ye una de les meyores representaciones de la laurisilva canaria.​ En 1998, pasa a tener más d'un 16% de la superficie insular, incorporándose los términos municipales de Barloventu, Puntallana, San Andrés y Sauces y, parcialmente, Santa Cruz de La Palma.
13 1993 Reserva de la Biosfera de Menorca 514 485  Islles Baleares Considérase que Menorca tien unu de los ecosistemes más diversos y únicos de toles islles del Mediterraneu, con cerca de 250 especies d'aves, 1000 especies de plantes endémiques y estranxeres, según un estimación de 628 especies d'algues, peces y mariscos, según los últimos proyeutos científicos realizaos por organizaciones locales.
14 1997 Reserva de la Biosfera de Cabo de Gata-Níjar 49 512  Andalucía Complexu volcánicu, subdesértico, estepario y marín: la Reserva de la Biosfera Cabu de Gata-Níjar presenta unes condiciones físicu-naturales úniques nel continente européu qu'encontaron la so incorporación a la Rede Mundial de Reserves de la Biosfera.


15 2000 Reserva de la Biosfera d'El Hierro 27 800  Canaries Inclúi'l Parque Rural de Frontera (cola Reserva Natural Integral de Mencafete); la Reserva Natural Integral de los Roques de Salmor; la Reserva Natural Especial de Tibataje; el Paisaxe Protexíu de Timijiraque; el Paisaxe Protexíu de Ventejís; y el Monumentu Natural de Les Sableres.
16 2000 Reserva de la Biosfera de las Bardenas Reales 41 845  Navarra Les Bardenas Reales de Navarra constitúin un paraxe semidesértico que s'estiende pol sureste de Navarra. Dende'l puntu de vista paisaxísticu, l'espaciu tradicionalmente conocíu como Bardenas ye más ampliu que'l delimitado baxu la denominación de Bardenas Reales de Navarra.
17 2000 Reserva de la Biosfera de Muniellos

(elementu de la futura Reserva de la Biosfera Gran Cantábrica)

59 700  Asturies La Reserva Natural Integral de Munieḷḷos [muˈnje.ʈʂos] ye un sistema de viesques que medra en tornu a los montes Munieḷḷos, La Vilieḷḷa y Valdebois, allugaos metanes del suroccidente del Principáu d'Asturies, ente los conceyos de Cangas del Narcea, Degañaya Ibias. Los sos 59,7 km² conviértenla na mayor carbayera d'España y úna de les meyores conservaes d'Europa. Nel monte de Munieḷḷos ñaz el ríu Munieḷḷos, afluente del Narcea.
18 2000 Reserva de la Biosfera de Somiedo

(elementu de la futura Reserva de la Biosfera Gran Cantábrica)

29 164  Asturies Los montes ocupen casi la cuarta parte de la estensión del parque. Por cuenta de la esistencia dientro de la reserva de casi toles altitúes qu'esisten n'Asturies, tenemos muestres de tolos tipos de montes asturianos. Abonden los montes de fayes, con zones de gran importancia en Saliencia y Valle, carbayos, fresnos, pláganos y tilales. N'otres zones abonda'l xardón, el texu, abeduriu, encina carrasca, el caxigal (especie mediterránea solo esistente en Somiedo y el Cares dientro d'Asturies), y castañales.
19 2001 Reserva de la Biosfera de Redes

(elementu de la futura Reserva de la Biosfera Gran Cantábrica)

37 736  AsturiesAsturias El Parque Natural de Redes ye un espaciu natural protexíu español asitiáu en dos conceyos de la rexón centro-oriental del Principáu d'Asturies, Casu y Sobrescobiu. Toma'l so nome del fayedal de Redes, asitiáu nel conceyu de Casu.
20 2002 Reserva de la biosfera Dehesas de Sierra Morena 424 400  Andalucía La devesa ye un sistema propiu de la península ibérica. En Sierra Morena, esti ecosistema dibuxa una mancha continua onde s'alternen montes d'altor mediu-baxa con delles sierres más altes, dando llugar a una fragmentación interna que facilita la diversidá de hábitats.
21 2002 Reserva de la Biosfera de las Tierras del Miño 363 669  Galicia Zona montascosa que contién más de 500 especies vexetales, munches d'elles protexíes. Esisten nicios d'esistencia de xacimientos de plata, oru, chombu, cinc y cobre, polo qu'anguaño tán tramitándose llicencies mineres pa estrayelos[3].
22 2003 Reserva de la Biosfera del Valle de Laciana

(elementu de la futura Reserva de la Biosfera Gran Cantábrica)

21 700  Castiella y Llión El valle de Laciana ye una área natural que se correspuende cola contorna lleonesa de Laciana, nel noroeste de Llión, cuenta con una gran riqueza ecolóxica lo que sirvió pa ser calificada Reserva de la Biosfera.
23 2003 Reserva de la Biosfera de los Picos de Europa

(elementu de la futura Reserva de la Biosfera Gran Cantábrica)

67 455  Asturies

 Cantabria
 Castiella y Llión

Allugase nel nordés de la provincia de Llión, siendo esta provincia la que ocupa mayor estensión del Parque tien, amás d'Asturies y Santander. Los Picos d'Europa representen la mayor formación caliar de la Europa Atlántica, con importantes procesos cársticos, torques que lleguen a más de 1.000 m, erosión glaciar bien patente y presencia de llagos, y los mayores altores del Cordal cantábricu.
24 2003 Reserva de la Biosfera de Monfragüe 116 160  Estremadura La Reserva de la Biosfera de Monfragüe ye la sesta en superficie de les esistentes n'España.
25 2003 Reserva de la Biosfera de los Valles del Jubera, Leza, Cidacos y Alhama 119 669  La Rioxa La Reserva de la Biosfera rioxana tien munchos valores naturales y culturales. Cortaos predresos, cañones fluviales y paisaxes d'antigües terraces y mosaicos de cultivos. Tien museos y centros d'interpretación.
26 2004 Reserva de la Biosfera de Babia

(elementu de la futura Reserva de la Biosfera Gran Cantábrica)

38 018  Castiella y Llión Babia ye una contorna del monte de Llión que ye Reserva de la Biosfera dende'l 29 d'ochobre de 2004, formando una unidá más de lo que va ser la futura Gran Cantábrica, según alcordó'l Comité Internacional de Coordinación del Programa MaB de la UNESCO.
27 2004 Reserva de la Biosfera del Área de Allariz 21 482  Galicia La riqueza y variedá de hábitats que s'atopen nel territoriu dexa la esistencia d'una alta diversidá faunística, con especies vulnerables o en peligru d'estinción en Galicia.
28 2005 Reserva de la Biosfera de Gran Canaria 100 459  Canaries Gran Canaria ye un continente en miniatura, con un mostrariu de paisaxes bien poco corrientes, un archipiélagu descomanadamente diversu.
29 2005 Reserva de la Biosfera de la Sierra del Rincón 15 231  Madrid Inclúi el Sitiu Natural de Interés Nacional del Hayedo de Montejo. La Sierra del Rincón nel so allugamientu ente los relieves de les sierres de Guadarrama y Ayllón, tien el so reflexu na singularidá d'esti territoriu y na so naturaleza, con unos ecosistemes escepcionales, pol so la elevada diversidá de hábitats: pinares, carbayeres, encinares, fayedales, pacionales, piornales y carbes.
30 2005 Reserva de la biosfera de los Valles de Omaña y Luna

(elementu de la futura Reserva de la Biosfera Gran Cantábrica)

81 159  Castiella y Llión La reserva de la biosfera de los Valles de Omaña y Luna, engloba les contornes de Omaña y Lluna, na Comunidá autónoma de Castiella y Llión.
31 2005 Reserva de la biosfera del Alto Bernesga

(elementu de la futura Reserva de la Biosfera Gran Cantábrica)

33 442  Castiella y Llión Alcuéntrase nel monte central lleones, delimitau al norte por un territoriu predresu de fuertes pindios y cumes con altitúes ente 1.100 y 2.189 msnm. El ríu Bernesga ye'l principal calce fluvial y los sos afluentes más importantes son los ríos Rodiezmo y Casares, dando llugar a dos grandes valles con numberosos regueros.
32 2005 Reserva de la biosfera de Los Argüellos

(elementu de la futura Reserva de la Biosfera Gran Cantábrica)

33 260  Castiella y Llión La reserva de la biosfera de Los Argüellos engloba la contorna de Los Argüellos, comunidá autónoma de Castiella y Llión. Foi creada nel añu 2005, acueye los conceyos de Valdelugueros, Vegacervera y Cármenes. Trátase d'una de les reserves que nel futuru van componer la Gran Reserva de la Biosfera Cantábrica.
33 2006 Reserva de la biosfera de Os Ancares Lucenses y Montes de Cervantes, Navia y Becerreá

(elementu de la futura Reserva de la Biosfera Gran Cantábrica)

53 664  Galicia Destaquen les grandes mases arbóreas de carbayos y abedurios, con presencia de xardón, especie protexida en Galicia, y de dalgunos encinares (Encinar de Cruzul). Los Ancares lucenses son amás la llende occidental del haya n'Europa (Fayedal da Pintinidoira), y presenten zones de turberas d'alveolu de gran valor pa la paleopolinología. Contién 35 tipos de hábitats de flora d'interés comuñal, de los que 10 son d'interés prioritariu, y especies en vía d'estinción como'l felechu Lycopodiella inundata y el briófito Zygodon conoideus.
34 2006 Reserva de la biosfera de los Ancares Leoneses

(elementu de la futura Reserva de la Biosfera Gran Cantábrica)

56 786  Castiella y Llión Los Ancares Lleoneses, asitiaos nel noroeste de la provincia de Llión, tán declaraos como Reserva de la Biosfera dende 2006, una figura creada y concedida pola UNESCO dientro del so Programa Persona y Biosfera (MaB). Esta catalogación ta acutada pa los territorios del planeta con valores sobresalientes tocantes a el so mediu natural, social y económicu.
35 2006 Reserva de la Biosfera de leas Sierres de Béjar y Francia 199 141  Castiella y Llión Les Sierres de Béxar y Francia formen parte del macizu occidental del Sistema Central. Ye una contorna montascosa con un clima d'influencia atlántica. La enorme diferencia d'altores, ente los 2.425 na Ceja hasta los 360 metros en Soto serrano, provoca condiciones climatolóxiques bien distintes y eso provoca qu'esista una gran variedá d'especies tanto vexetales como animales.
36 2007 Reserva de la Biosfera del río Eo, Oscos y Tierres de Burón

(elementu de la futura Reserva de la Biosfera Gran Cantábrica)

159 379  Asturies

 Galicia

La reserva sigue'l cursu del ríu Eo hasta la so desaguada. Tien más de 97 families de plantes y 219 taxones d'aves. Delles empreses amosaron l'interés n'esplotar los yacimientos de metales preciosos que paez contién la Reserva.

[3]

37 2009 Reserva de la Biosfera de Fuerteventura

(Por los sos valores naturales, etnolóxicos, marinos, paisaxísticos y xeolóxicos)

353 500  Canaries Como contribuciones de la Reserva de la Biosfera de Fuerteventura al desenvolvimientu sostenible destacase la creación d'un observatoriu de sostenibilidá y cambéu global, empobináu al estudiu de fenómenos como los cambeos paleoclimáticos y la llucha contra la desertización.

Por referise al desenvolvimientu económicu, y desenvolver polítiques de sostenibilidá convirtióse na única Reserva miembru acomuñáu de la rede de la conocencia de la Organización Mundial del Turismu de les Naciones Xuníes.

38 2012 Reserva de la Biosfera de La Gomera 84 522  Canaries La reserva entiende la totalidá de la superficie de la islla y parte del mar que lu arrodia[4]
39 2012 Reserva de la Biosfera de Ubiña-La Mesa

(elementu de la futura Reserva de la Biosfera Gran Cantábrica)

35 793  Asturies El parque natural de Les Ubiñes-La Mesa ye un parque natural asitiáu nel Principáu d'Asturies (España), nel área central del cordal Cantábricu. Dende'l 11 de xunetu de 2012 ye reserva de la biosfera de la Unesco.
40 2013 Reserva de la Biosfera de las Mariñas Coruñesas e Terras do Mandeo 116 724  GaliciaGalicia
41 2013 Reserva de la Biosfera de las Terres de l'Ebre 367 729  Cataluña Inclúi'l parque natural del Delta de l'Ebro, y espacios protexíos Rede Natura 2000.
42 2013 Reserva de la Biosfera del Sitio real de San Ildefonso-El Espinar 35 414  Castiella y Llión La Naturaleza y el ser humanu conformaron esti rincón privilexáu de l'Aguada norte de la Sierra de Guadarrama. extiendes dende los altos de cumes serranos, pasando peles fasteres tapizaes polos pinares, carbayeres y encinares, montes de gran relevancia y trescendencia, llegando hasta les zones de pie de monte.
43 2015 Reserva de la Biosfera del Macizo de Anaga 48 727  Canaries Coincide col Parque rural de Anaga na parte nororiental de la islla de Tenerife. Atópase nel estremu nororiental de la islla de Tenerife. Acueye montes de la era terciaria de laurisilva propios de Canaries, Madeira y Azores. Ye'l llugar que cunta con mayor cantidá de endemismos d'Europa.[5]
44 2015 Reserva de la biosfera Meseta Ibérica[6] 1 132 606  Castiella y Llión Reserva tresfronteriza con Portugal (87 conceyos españoles de Zamora y Salamanca y contornes portugueses de Douru Cimera, Tierra Caliente y Tierra Fría, en Trás-os-Montes.

[6][7]
Inclúi los parques naturales dos Arribas del Douru, Llagu de Sanabria y contorna y Douru Internacional (en territoriu lusu), y espacios de la Rede Natura 2000 (cañones del Douru, llagunes de Villafáfila, sierra de la Culiebra y Albufera del Azibo y Romeo ente otros. [6]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. El puestu fai referencia al orde cronolóxicu nel que fueron declaraos y ye puramente indicativu.
  2. Texto de: www.turisme-montseny.com
  3. 3,0 3,1 Una mina de plata, plomo y oro amenaza dos reservas de la biosfera
  4. [1]
  5. El macizu de Anaga alluga la mayor concentración d'endemismos de toa Europa
  6. 6,0 6,1 6,2 «La Unesco aprueba por unanimidad que Las Arribas sean Reserva de la Biosfera». Salamanca 24 horas (9 de xunu de 2015). Consultáu'l 9 de xunu de 2015.
  7. «20 nuevas reservas ingresan en la Red Mundial de Reservas de Biosfera de la UNESCO». Unesco (9 de xunu de 2015). Consultáu'l 9 de xunu de 2015.