Llende

De Uiquipedia
Saltar a: navegación, buscar

Una llende o llendera ye una llinia imaxinaria qu'estrema dos estaos soberanos. En Derechu internacional, y en resultancia lóxica de la soberanía de los estaos, les llendes son inviolables. Tamién se pue usar esti términu, y otros sinónimos como frontera o raya, pa otres llínees de demarcación que nun se refieran a un territoriu nacional.

Clases de llendes[editar | editar la fonte]

Suelen distinguise varies clases de llendes:

  • Llendes naturales, basaes n'elementos xeográficos, como pue ser un ríu o una cordillera. Ye'l casu de la llende ente España y Francia que sigue los Pirineos.
  • Llendes culturales, establecíes en función de los diferentes grupos étnicos o llingüísticos. Munches llendes de países europeos, como la que separa Hungría de Rumanía tán basaes en criterios culturales.
  • Llendes xeométriques, visibles únicamente nos mapes y establecies por aciu de coordenaes. Munchos estaos d'África, cola independencia, heredaron de llendes arbitraries, establecies nel sieglu XIX polos colonizadores europeos ensin tener en cuenta nin la topografía nin de los territorios tribales.