Hipótesis

De Uiquipedia
Saltar a: navegación, buscar

Cquote1.svg Una hipótesis ye una frase la cual verdá ye presunta nún momentu dáu, el cual significáu ye amás de tou dudosu. Albert EinsteinCquote2.svg


Una hipótesis (del griegu ὑπόϑεσις hypothesis, compuesto de hypo, "baxu" y thesis, "posición", y aunque suposición) ye la premisa subtendía a un razonamientu o a una demostración.

El significáu de la pallabra a los orixes yera una idea intelixente o un métodu matemáticu capaz de simplificar los cálculos, pero que nun yera necesariamente real. Con esti significáu el cardenal Bellarmine usó la pallabra cuando alvirtió Galileo Galilei de nun tratar el movimientu de la Tierra como real.

Nel usu común, una hipótesis ye una idea provisional el cual valor tien de ser acertáu. La hipótesis exixe asina qu'un esfuerciu de parte de los investigadores pa confirmala o negala. Nel métodu hipotético-deductivu, una hipótesis hubiera de ser falsificable, y aunque hubiera de ser posible declarala falsa, usualmente a través d'observación y consecuente formulación d'una otra hipótesis lóxica.

La pallabra "hipótesis" ye stata usada en modu nun correutu pa la hipótesis de Riemann, que hubiera de ser más propiamente llamada conxetura.

Por exemplu, una persona qu'aporta nún país y que ve una oveya blanca, podería formular la hipótesis que toles ovexes de quel país seyan blanques.

Esta pue ser considerada una hipótesis en cuánto ye falsificable, vien a decir, pue ser probáu el contrariu: basta ver una sola oveya de diversu color.

A menudo les demostraciones matemátiques vienen enunciaes en tres partes: hipótesis, tesis y demostración, u l'enunciáu de demostrar nun ye la hipótesis sinon la tesis, les hipótesis son en cambiu les condiciones en cual operense que vienen empleaes xuntes a los assiom de la teoría en cual opérase p'algamar la demostración, a exemplu:

La tesis ye la proposición de cual quierse acertar la verdá. El razonamientu que se quier a facer p'aportar a una tal verdá llámase demostración.

Voces rellacionaes[editar | editar la fonte]