Hincmaro de Reims

De Wikipedia
Hincmaro de Reims
arzobispo católico (es) Traducir

845 -
Ebbo (es) Traducir - Hervé, Archbishop of Reims (en) Traducir
Diócesis: Archidiócesis de Reims (es) Traducir
Vida
Nacimientu 806[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Épernay21 d'avientu de 882 (75/76 años)
Sepultura Catedral de Reims (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes llatín[2]
Alumnu de Hilduino de Saint-Denis (es) Traducir
Oficiu teólogu, filósofu, sacerdote, historiador, escritorarzobispu
Creencies
Relixón Ilesia Católica[3]
Cambiar los datos en Wikidata

Hincmaro de Reims (806 - 882 en Épernay), arzobispu de Reims, conseyeru y propagandista de Carlos el Calvo,[4] foi unu de les más notables figures de la historia eclesiástica del periodu carolinxu. Pertenecía a una noble familia del norte o noroeste de Francia.

Vida temprana[editar | editar la fonte]

Destináu a la vida monástica, foi lleváu a l'abadía de Saint-Denis, onde recibió educación relixosa de manes del abá Hilduino. En 822, l'abá presentó-y al emperador Ludovico Pío na corte. Cuando en 830, Hilduino xuntar a la causa de Lotario I, fíu mayor de Ludovico Pío, contra'l so padre, Hincmaro siguiólu a Saxe, y depués, de vuelta a Saint-Denis, una vegada que Hilduino reconciliar col emperador, permaneciendo fiel a ésti mientres les posteriores lluches colos sos fíos.

Reináu de Carlos el Calvo[editar | editar la fonte]

A la muerte de Ludovico Pío en 840, sofitó a Carlos el Calvo, fíu menor del emperador difuntu, polo que recibió les abadíes de Nôtre-Dame en Compiègne y de Saint-Germer-de-Fly. Hincmaro supunxo un sofitu importante y un conseyeru respetáu pol rei. Carlos trató de compensar el debilitamientu del derechu real con una nueva esaltación sacra de la realeza. Por eso fixo unxir en 848 pol arzobispu de Sens en Orleans, y nuevamente en 869 pol arzobispu de Reims en Metz. El so fin yera confirmar les aspiraciones de Carlos al reinu de Lotario II en Lotaringia.

La idea carolinxa del imperiu y del estáu topó espresión fonda nel ricu simbolismu del ritual de la coronación. Hincmaro imprimió'l sellu a esti ritual y dio-y forma definitiva nel orde de coronación como emperador de 877. Esti orde permaneció a valir más de dos sieglos, y darréu namái se foi afaciendo a les circunstancies, ensin camudar les sos traces esenciales, y sirvió de modelu pa los rituales de coronación d'Alemaña, Inglaterra y España[5]

Arzobispu de Reims[editar | editar la fonte]

Gracies al sofitu de Carlos el Calvo, Hincmaro foi nomáu arzobispu de Reims en 845, eleición confirmada en sínodu de Beauvais d'abril del mesmu añu. L'anterior arzobispu, Ebo, fuera depuestu en 835 pol sínodu de Thionville, por romper el so xuramentu de fidelidá al emperador Ludovico, al qu'abandonara pa xunise al partíu de Lotario I. Sicasí, tres la muerte de Ludovico, Ebo recuperó la posesión de la so sede por dalgún tiempu (840-844), pero en 844, el papa Sergio II confirmó'l so deposición. Nestes circunstancies asocedió-y Hincmaro y en 847, Lleón IV unvió-y el paliu.

Unu de los primeros cuidos del nuevu preláu foi la restitución de los dominios alienados a la so sede metropolitana por Ebo, que fueren apurríos como beneficios a llaicos. Dende'l principiu del so episcopáu, Hincmaro tuvo constantes conflictos colos clérigos que fueren ordenaos por Ebo mientres la so reposición. Estos clérigos, que la so ordenación fuera considerada inváilda por Hincmaro y los sos siguidores, foi condergada en 853 nel concilio de Soissons, y en 855 pol papa Benedicto III. Esti conflictu produció un antagonismu, del cual, Hincmaro pudo sentir los efeutos más palantre.

Mientres los trenta años siguientes, l'arzobispu de Reims xugó un papel bien importante na ilesia y l'estáu. La so autoritaria y enérxica voluntá inspiraría en gran midida la política del reinu francu del oeste hasta la so muerte. Como espertu nel gobiernu y el ceremonial de la corte, y agresivu defensor de los privilexos eclesiásticos,[6] Hincmaro tomó parte activa en tolos asuntos d'alta política y relixosos del so tiempu, siendo especialmente enérxicu na defensa y estensión de los derechos de la Ilesia y de los metropolitas polo xeneral y del metropolitanu de la ilesia de Reims en particular. Nos conflictos resultantes, nos que'l so interés personal taba en cuestión, esplegó gran actividá y amplia conocencia del canon llegal, pero nun tuvo escupulicios n'allegar a malicioses interpretaciones de los testos

Godescalco y la predestinación[editar | editar la fonte]

El so primer choque foi con Godescalco, que les sos doctrines sobre la predestinación reivindicaben, anque de manera parcial, el modelu agustiniano. Hincmaro asitióse en cabeza del partíu que consideraba herétiques diches doctrines, y consiguió l'arrestu y prisión del so adversariu en 849. Per parte de Godescalco, dalgunes de les sos doctrines tuvieron encesos defensores, como Lupo de Ferrières, Prudencio de Troyes, Imolo de Lyon y el diáconu Floro. Gracies a la enerxía y actividá de Hincmaro, les teoríes de Godescalco fueron condergaes nel segundu concilio de Quierzy de 853 y nel de Valence (855), siendo confirmaes diches decisiones nos sínodos de Langres y Savonnières.

Pa refutar la herexía de la predestinación, Hincmaro compunxo la so De praedestinatione Dei et llibero arbitrio, ycontra ciertes proposiciones avanzaes por Godescalco sobre la Santísima Trinidá, escribió'l tratáu llamáu D'una et non trina deitate. Godescalco morrió en prisión en 859

Lotario II[editar | editar la fonte]

La cuestión del divorciu de Lotario II, que refugara a la so esposa Teutberga pa casase cola so concubina Waldrada, llevó a les actividaes lliteraries de Hincmaro n'otra direición. A pidimientu de numberoses personalidaes de Lotaringia compunxo en 860 la so De divortio Lootharii et Teutbergae, nel qu'ataca puxantemente, por razones llegales y morales, la condena pronunciada pol sínodu d'Aquisgrán contra la reina (febreru de 860).

Hincmaro sofitó enérxicamente la política de Carlos el Calvo en Lotaringia, menos quiciabes por devoción a los intereses del rei que por deséu de ver a tola provincia eclesiástica de Reims xunida so l'autoridá d'un rei favorable, y en 869 consagró a Carlos en Metz como rei de Lotaringia.

Conflictos episcopales[editar | editar la fonte]

A mediaos del sieglu IX apaeció na Galia la coleición de Falses decretales, conocíes como decretales pseudo-isidorianas (por ser atribuyíes al Pseudo-Isidoro). La fecha exacta y circunstancies de la composición d'esta coleición son inda cuestión abierta, pero verdaderamente, Hincmaro foi unu de los que primero conocieron la so esistencia, y aparentemente nun foi sabedor de que los documentos yeren falsos. La importancia asignada por estes decretales a los obispos y a los concilios provinciales, según a la intervención direuta de la Santa Sede, pretendía tarazar los derechos de los metropolitanos.

Rotado, obispu de Soissons, unu de los miembros más activos del partíu favorable al Pseudo-Isidoro, entró darréu en choque col arzobispu. Depuestu en 863 nel concilio de Soissons presidíu por Hincmaro, Rotado apeló a Roma. El papa Nicolás I sofitó-y celosamente, y en 865, a pesar de les protestes del arzobispu de Reims, Arsenio, obispu d'Orte y legáu pontificiu, recibió instrucciones de reponer a Rotado na so dede episcopal.

Hincmaro esperimentó otru choque cuando s'empeñó en torgar que Wulfhado, unu de los clérigos depuestos por Ebo, llograra l'obispáu de Bourges, a pesar de cuntar col sofitu de Carlos el Calvo. Dempués d'un sínodu celebráu en Soissons, el papa Nicolás I pronunciar en 866 a favor de los clérigos depuestos, y de nuevu, Hincmaro viose obligáu a aceptalo.

Más ésitu tuvo nel so bracéu col so sobrín Hincmaro de Laon, que tuvo en principiu sofitáu por él y pol rei, pero que llueu se enemistó con dambos. Hincmaro de Laon refugó reconocer l'autoridá del so metropolitanu, entrando nuna llucha abierta col so tíu, qu'espunxo los sos errores nun tratáu llamáu Opusculum LV capitulorum, y procuró la so condena y deposición nel sínodu de Douzy (871). L'arzobispu de Laon foi unviáu al exiliu, probablemente a Aquitania, onde foi cegáu por orde del conde Bosón. El papa Adriano II protestó contra esta deposición, pero ésta foi confirmada pol so socesor Xuan VIII en 876, y nun foi hasta 878 cuando'l infortunado preláu foi reconciliáu pola Ilesia nel concilio de Troyes.

Otru seriu conflictu surdió ente Hincmaro, per un sitiu y Carlos y el papa, por otru en 876, cuando Xuan VIII, a requerimientu del rei, confió a Ansegus, arzobispu de Sens, el primáu de Galia y Germania, y nomólu vicariu apostólicu. A güeyos de Hincamro, esto foi una inxerencia na xurisdicción de los arzobispos, y dirixó contra esti primáu un escritu, tituláu De jure metropolitanorum. Coles mesmes escribió'l so Vida de san Remigio, na que s'empeñó en probar con coraxoses falsificaciones la supremacía de la ilesia de Reims sobre les demás. Carlos el Calvo, sicasí, sostuvo los derechos de Ansegisus el sínodu de Ponthion.

Reinaos de Lluis II el Tatexu, Lluis III y Carlomán II[editar | editar la fonte]

Anque Hincmaro fuera bien contrariu a la espedición de Carlos a Italia, figuró ente los executores testamentarios y ayudó a asegurar la sumisión de los nobles de Lluis II el Tatexu, al cual coronó en Compiègne (8 avientu de 877). Mientres el reináu de Luis, Hincmaro xugó un papel escuru. Sofitó l'ascensu de Lluis III y Carlomán II, pero tuvo una disputa con Luis, que deseyaba instalar un candidatu na sede episcopal de Beauvais, ensin el consentimientu del arzobispu.

Hincmaro dirixó'l so De ordine palatii a Carlomán, por cuenta del so ascensu en 882, parcialmente basáu nun tratáu,(güei perdíu), de Adalardo, abá de Corbie, nel qu'espón la so opinión sobre'l sistema de gobiernu y los deberes d'un soberanu, tema que yá tratara na so Instructio ad Ludovicum regem, dirixida a Luis el Tatexu nel so ascensu de 877. Na seronda de 882, la irrupción de los normandos forzó al vieyu arzobispu a buscar abellugu en Épernay, onde morrió'l 21 d'avientu.

Escritos[editar | editar la fonte]

Hincmaro foi un escritor prolíficu. Amás de los trabayos mentaos foi l'autor de dellos trabayos teolóxicos. En De villa Noviliaco reclama'l dominiu pa la so ilesia. La continuación de los Annales Betiniani, que la so primer parte foi escrita por Prudencio, obispu de Troyes, ye la meyor fonte pa la historia de Carlos el Calvo. Los escritos de Hincmaro que son la principal fonte pa la historia de la so vida, fueron recoyíos por Jacques Sirmond en 1645 y reimpresos por Migne en 1852. La rellación de los sos principales escritos ye la siguiente:

  • De praedestinatione Dei et llibero arbitrio
  • De divorcio Lotharii et Teutbergae
  • Opusculum LV capitulorum
  • De jure metropolitanorum
  • De ecclesiis et capellis
  • De ordine palatii
  • De regis persona et regio ministerio
  • Instructio al Ludovicum regem
  • De coercendo et exstirpendo rapta viduarum,puellarum et sanctimonialum
  • De villa Noviliaco

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 118551280. Data de consulta: 16 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Mirabile: Digital Archives for Medieval Culture. Llingua de la obra o nome: italianu. Editorial: SISMEL – Edizioni del Galluzzo.
  3. Afirmao en: Catholic-Hierarchy.org. Identificador Catholic Hierarchy de persona: reimsh. Data de consulta: 17 ochobre 2020. Llingua de la obra o nome: inglés.
  4. Norman F. Cantor, The Civilization of the Middle Ages, 1993:186.
  5. Hubert Jedin, Manual d'Historia de la Ilesia, Tomu III, páx.230.
  6. Cantor 1993, loc. cit.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

  • Hincmaro: De ordine palatii.