Hestoria económica d'España

De Uiquipedia
Saltar a: navegación, buscar
Los trenes de alta velocidá españoles representen unu de los principales símbolos del desenvolvimientu económicu d'España a finales del sieglu XX y principios del XXI.

La hestoria económica d'España puede empecipiase escontra l'añu 2000 a. C., cuando empieza'l desenvolvimientu de la cultura de los metales, empiecen nesti periodu les primeres actividaes comerciales colos pueblos del mediterráneu como fenicios, griegos y cartaxineses. La llegada de los romanos escontra l'añu 218 a. C. tresformó la economía d'Hispania, desenvolviendo fundamentalmente l'agricultura y el comerciu.

La unidá política d'España llevar a cabu a finales del sieglu XV, esta unidá nel cumal del poder políticu nun supon una unificación económico y social, atópense territorios con distintos sistemes monetarios y fiscales, según pertenezan al Reinu d'Aragón o al de Castiella, calteniéndose les aduanes ente los distintos reinos. A principios del sieglu XVIII, cola arribada de la dinastía borbónica produzse la unificación de too el territoriu so los sistemes vixentes en Castiella.

Alredor del añu 1840, España empieza, con retrasu con al respective de los principales países europeos, a esperimentar la industrialización, dempués de llograr la reforma de les instituciones y la lexislación. Pa esti procesu foi clave l'apertura escontra l'esterior, y llograr tecnoloxía, capitales y tou aquello que la economía española nun podía apurrir. Sicasí, esta industrialización nun remata nuna primer etapa, una y bones la crecedera industrial perdió fuerza antes de tresformar fondamente la economía del país.