Graciano Canteli Rodríguez

De Wikipedia
Graciano Canteli Rodríguez
Vida
Nacimientu 1895
Nacionalidá España
Muerte 1980 (84/85 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu diplomáticu
Cambiar los datos en Wikidata

Graciano Canteli Rodriguez (1895 – 1980) foi un diplomáticu asturianu.

Na so mocedá treslláse a Francia d'au torna tres la primer guerra mundial. Depués de la so estancia n'Asturies viaxa otra vuelta a Europa, nesti casu a Bélxica.

En 1932 oposita y obtien el puestu de canciller de la embaxada d'España en Bruxeles, cargu qu'ocupara hasta xineru de 1941. Al empar qu'esti puestu pertien el d'encargáu de la Xunta Pro Turismu y de la Caxa de Socorros.

En finando la segunda guerra mundial torna a Madrid au pide un puestu diplomáticu que-y lu ñega'l gobiernu.

En 1979 muerre la so muyer, la belxicana Ángela Bridou, y treslládase a Uviéu onde muerre en 1980.

Llabor humanitario[editar | editar la fonte]

Graciano Canteli realizó un gran llabor humanitario demientres la so dómina como canciller na embaxada d'España. Apoya primero a los exiliaos d'izquierdes de la revolución asturiana y darréu a los de la guerra civil española.

Tres l'aniciu de la ocupación alemana de Bélxica (mayu de 1940) aída a franceses, belgues y xudíos a los que proporciona documentos oficiales de la embaxada.

Resultó decisiva la so intervención énte los alemanes pa torgar un bombardéu sobre Bruxeles de la Luftwaffe. El so ésitu vien dau pol so reclutamientu dientro de la Falange Española Tradicionalista (FET-JONS), la so rellación con José Antonio Primo de Rivera y León Degrelle y la so collaboración coles tropes d'ocupación alemanes.

En 1941 esti llabor d'aida a los refuxaos d'izquierdes fai que seya cesáu nel puestu de canciller por tener socorrío a republicanos españoles y tener contautos con grupos de xudíos.

Finada la segunda guerra mundial les tropes aliaes deti´rnenlu por tener aidao a los nazis pero ye lliberáu al probase la so aida a los refuxaos.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]