Ficedula parva

De Wikipedia
Ficedula parva
mosqueru nanu
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Muscicapidae
Xéneru: Ficedula
Especie: F. parva
(Bechstein, 1792)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu. El mosqueru nanu[2] (Ficedula parva) ye una especie d'ave paseriforme de la familia Muscicapidae que vive en Eurasia. Dellos espertos consideren al papamoscas de la taiga (Ficedula albicilla) como una subespecie del papamoscas papirrojo, anque tenga cantares distintos y el plumaxe del so gargüelu distintu (colloráu arrodiáu de gris).

Descripción[editar | editar la fonte]

Fema.

El papamoscas papirrojo mide ente 11–12 cm de llargu. El plumaxe de les sos partes cimeros ye pardu buxu y el de les inferiores ablancazáu. La base les plumes esteriores de la cola ye blanca. El so picu ye coritu y apuntiáu. Los machos en dómina reproductiva tienen de la so cabeza gris y el gargüelu anaranxáu. Los machos fora de la dómina de cría, les femes y los xuveniles tienen la cabeza parduza escarecen de la mancha anaranxada, pero estrémense fácilmente de los demás miembros de Ficedula pol so tamañu y el patrón de la so cola similar al de les collalbas, con una T invertida sobre los llaterales blancos de la so cola.

Distribución y hábitat[editar | editar la fonte]

Ye una ave migratoria que cría nel este d'Europa y muévese al sur d'Asia pa pasar l'iviernu. Irregularmente y en pequeñes cantidaes migra a Europa occidental y al norte d'África.[3]

Atópense principalmente nos montes caducifolios, especialmente cerca de l'agua.

Comportamientu[editar | editar la fonte]

Ficedula parva

Aliméntase principalmente d'inseutos, qu'atrapa tanto al vuelu como ente les fueyes de los árboles y el suelu, y complementa la so dieta con bagues.

Constrúin un nial en forma de concu nos buecos de los árboles o similar, onde ponen ente 4–7 güevos.

Estudios sobre les sos migraciones ente 1973 y 2002 amuesen que cada vegada los machos tornen enantes a Polonia en correlación col aumentu de les temperatures.[4]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. BirdLife International (2012). «'Ficedula parva'» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2012.1. Consultáu'l 14 d'agostu de 2013.
  2. URL de la referencia: http://www.sabencia.net/nomenclator.php.
  3. del Hoyo, J., Elliott, A. and Sargatal, J. (2006) Handbook of the Birds of the World. Volume 11: Old World Flycatchers to Old World Warblers.Lynx Edicions, Barcelona
  4. «First evidence of phenological change in a transcontinental migrant overwintering in the Indian sub-continent: the Red-breasted Flycatcher Ficedula parva». Ornis Fennica 82:  páxs. 13–19. 2005. http://www.birdlife.fi/julkaisut/of/pdf/vol82-1/2Mitrus2421.pdf. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]