Fernandu II de Lleón

De Wikipedia
(Redirixío dende Fernandu II de Llión)
Fernandu II de Lleón
monarca del reinu de Lleón

1157 - 1188
Alfonso VII - Alfonsu IX
monarca del reinu de Galicia

1157 - 1188
Alfonso VII - Alfonsu IX
Vida
Nacimientu provincia de Zamora1137
Nacionalidá Reinu de Lleón
Reinu de Galicia
Muerte Benavente (es) Traducir22 de xineru de 1188 (50/51 años)
Sepultura Panteón Real de Santiago de Compostela
Familia
Padre Alfonso VII
Madre Berenguela de Barcelona
Casáu con Urraca de Portugal (es) Traducir (1165 (Gregorianu) – )[1]
Teresa Fernández de Traba (1176 (Gregorianu) – 1180)[1]
Urraca López de Haro (es) Traducir (1187 – )
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Borgoña (es) Traducir
Oficiu políticu
Creencies
Relixón catolicismu
Cambiar los datos en Wikidata

Fernandu II (c. 1137Benavente, 21 de xineru de 1188), foi rei de Lleón de 1157 a 1188. Heriedó el Reinu lleonés tres la muerte del so padre, Alfonsu VII de Lleón (segundu de Castiella), que repartió el so Estáu pente los dos fios que tenía con Berengaria de Barcelona, Fernandu y Sanchu.

Educación[editar | editar la fonte]

La so educación foi confiada al conde gallegu Fernandu Péres de Trava de la castra de los antiguos caballeros de Urraca de Lleón, y dos preceptores y defensores del so padre, l'Emperador. Dende ceo foi aniciáu nes xeres del gobiernu, rodiáu d'importantes magnates de los sos reinos, como Ponciu de Minerva, los condes Ramiru Froilaz, Pedru Alfonsu, y el propiu Fernándu Péres de Trava.

Esto propició la presión gallega pa restaurar la corona de Lleón tres la muerte del rei Alfonsu VII. Dende 1151, en cartafueyos de los reinos de Lleón y Galicia, apaez davezu la so confirmación col títulu de rex.

El xebramientu de los territorios de so pa foi acordada nun concíliu en Valladolid nel añu de 1155. Nesti, determinóse claramente l'atribuición a so de la soberania de Lleón y de Galicia, cola saca de les comarques de Tierra de Campos, Safagún y Asturies de Santillana (parte occidental de Cantabria). La rivalidá pente les ilesies de Santiago de Compostela y Toledo tamién contribuyó pa que'l testamentu d'Alfonsu VII dexare Castiella y Toledo a Sanchu III; y Lleón y Galicia a Fernandu II.

Entamu del reináu[editar | editar la fonte]

Dellos meses tres subir al tronu, en mayu de 1158 robró'l Tratáu de Safagún col so hermanu Sanchu III de Castiella, pol cual concordaren facer guerra escontra los musulmanes, repartir el territoriu reconquistáu y el reinu de Portugal (1139) y nun tentar axuntar dambos de los sos reinos.

La muerte precoz del so hermanu arruinó estos planes y Castiella quedó dominada pola rivalidá pente les poderoses famílies Castro y Lara. Asina, mientres la minoridá d'Alfonsu (VIII de Castiella), Fernandu entró'n Castiella en 1159, al frente d'un numberosu exércitu, y desixió, pa poner fin a la guerra civil que aflixía el reinu, que los Lara entregaren-y la guarda del rei so sobrín.

El 27 de Setiembre de 1162 robró otru acuerdu, el Tratáu d'Agreda, esta vegada col aragonés Alfonsu II "el Castu", ya tres años dempués casóse con Dª Urraca de Portugal, fía de D. Alfonsu Henriques, acabando asina cola amenaza del poderosu Lleón al xoven reinu.

Por esti tiempu restauró y repobló Ledesma y Ciudad Rodrigo. Los habitantes de Salamanca, que compraren los territorios d'eses ciudaes por una suma considerable, garraren les armes escontra'l rei y los maxistrados de Ledesma. Fernandu marchó colos sos caballeros escontra los revoltosos y obligólos a devolver la ciudá.

Los anales Toledanos faen mención a una batalla de la Libriella en 1164, mas de forma tan lacónica que nun ye posíble saber con acierto a quien s’enfrentóu. (Lu más probable ye tar opuosto el rei a la família de los Lara, purquei celebróu pouco dempués la paz colos Lara).

Las duas partes xuntaran-se una vez más en Soria ya concordaram en, pa evitar que Toledu cayese nas manes de los moros, dar Uclés, na fronteira de l'Andalucía, a los caballeros Templarios. El rei de Lleón, ainda receloso del rompimientu de la paz estipulada, aliou-se con Sanchu Vi de Navarra pa intimidar a los magnates de Lara, ya asín podere dirixir les sos tropes escontra los almohades, a quienes tomó Alcántara y Alburquerque.

Conflictu con Portugal[editar | editar la fonte]

De 1166 a 1168 el rei D. Alfonsu Henriques garra delles places pertenecientes a la corona lleonesa. Fernandu II repoblaba Ciudad Rodrigo y el portugués, camentando que'l so xenru fortificaba la ciudá pa lu atacar, envió un exércitu comandáu pol so fíu, l'infante D. Sanchu. El rei lleonés foi n'auxíliu de la ciudá amenazada y esbarató a les tropes portugueses, en faciendo un gran númberu de prisioneros.

En respuesta, D. Afonso Henriques entró per Galicia, garró Tui y dellos castiellos, y en 1169 atacó primero Cáceres. Dempués volvióse escontra Badajoz en poder de los sarracenos, inda que perteneciera a Lleón, conforme al tratáu de Sahagún robráu con Castiella.

Sicasí, ensin respetar estes convenciones nin los llazos de parentescu que lu xuníen a Fernandu, el rei portugués arrodió Badajoz pa conquistala pa Portugal. Cuando los musulmanes taben acorraxaos na alcazaba, el rei lleonés presentóse coles sos güestes y atacó a D. Afonso nas cais de la ciudá. En camentandu la imposibilidá de mantener la llucha, Afonso intentó fuxir a caballu, mas al pasar peles puertes mancóse na coxa contra ún de los fierros que la guarnecíen. Fernandu trató al so suegru prisioneru con nobleza y xenerosidá, llamando a los sos meyores médicos pa lu tratar.

Esta campaña tuvo como resultáu un tratáu de paz pente dambos reinos, robráu en Potevedra, en virtú del cual Afonso foi llibráu, cola sola condición de devolver a Fernandu les ciudaes de Cáceres, Badajoz, Trujillo, Santa Cruz y Montánchez, que conquistare al Reinu Llionés. Estableciérense asina les llendes de Portugal con Lleón y Galicia. Ya más tarde, cuando los musulmanes sitiaren Santarém, el rei Fernandu II auxilió imediatamente al rei portugués.

En 1170 Fernandu fundó la Orde Relixoso Militar de Santiago de la Espada, primero cola sede'n Cáceres y llueu en Uclés. L'obxetivu desta yera protexer a los pelegrinos que visitaren el supuestu túmulu del apóstol en Santiago en Compostela.

Dempués de la derrota frente a Alfonsu I de Portugal, em 1173 los musulmanes fonun escontra los territorios lleoneses, en tentandu apoderase de Ciudad Rodrigo. Mas Fernandu II, informáu destas intenciones, encerróuse na cidá colas escasas tropas que conseguiu reunire em Lleón, Zamora, Salamanca ya deillos llugares de Galicia, dando orden al resto del so exércitu pa reunise lu enantes posibre.

Los mouros forann derrotaos ya namái puderan conservare la sua llibertá los que apelaran a una fuga imediata. Pente los cautivos taba Fernandu de Castro, governador de Toledu qu'abellugara en territorio almohade en 1166. El monarca lleonés, comovido pulos sous infortúnios ya en siñal de gratitú pulos servicios prestáoss anteriormente, lu almitióu nuevamente al so serviciu, oferecendo-ye bienes ya honras.

Tras diez años de matrimoniu com Dª Urraca de Portugal, en 1175 el papa Alexandru III declaró que los consortes yeren parientes en terceiro gráu, purquei yeren dambos nietos de Urraca de Lleón ya Tereisa de Lleón, fiyas de Alfonsu VI. Suso amenaza de censuras eclesiásticas, fueran obrigaos a separase, con grande pena de Fernandu.

Tiempu dempués casóu nuevamente, con Teresa Nuñez de Lara, fiya del conde D. Nuño de Lara.

Conflictu con Castiella[editar | editar la fonte]

Por motivos desconocíos, Fernandu invadió Castiella'n 1178. Tomó Castrojeriz y Dueñas enantes de que Alfonsu VIII de Castiella algamase poner estes places en estáu de defensa. Una vegada más D. Alfonso Henriques frayó los desígnios del rei lleonés, y mandó al so fíu D. Sanchu escontra'l so ex-cuñáu.

Poco sábese sobre esta guerra, que sería de curtia duración. En 1180 los reis de Lleón y de Castiella alcontrárense'n Tordesillas, onde pusieren fin al conflictu. Nesi mesmu añu morrería la so esposa Teresa Nuñez de Lara, al parir un fíu que falleceria poco dempués de ñacer. En 1183 resolveria los problemes fronterizos con Castiella per aciu del Tratáu de Fresno-Lavandera.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Identificador de persona en The Peerage: p11333.htm#i113324. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  2. Afirmao en: Genealogics. Autor: Leo van de Pas. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2003.