Estrella collorada

De Uiquipedia
Saltar a: navegación, buscar
Estrella bermeya na Bandera de la URSS
Bandera de la RFSY
Emblema del ERP

La estrella collorada de cinco puntes, un pentagrama ensin el pentágonu interior, ye un símbolo del socialismu y el comunismu que representa los cinco deos de la man del trabayador y los cinco continentes. Una versión menos frecuente suxier que les cinco puntes de la estrella representen a los cinco grupos sociales que posibilitaríen el tránsitu al socialismu, a saber: la mocedá, los militares, los trabayadores industriales, los campesinos agricultores y los intelectuales.

La estrella bermeya ye y foi usada en banderes y escudos d' estaos socialistes, lo que pue verse na bandera de la República Federal Socialista de Yugoslavia, tamién ye usada por grupos y partíos independentistes de tendencia socialista, como la bandera estelada en Cataluña, la estreleira en Galicia, l'Asturina n'Asturies. Delles veces la foz y el martiellu son puestos dientro o debaxo de la estrella. Dende la esapaición del Bloque del Este, la estrella bermeya foi prohibida en dalgunos países, como Hungría.

El periódicu militar de la Xunión de Repúbliques Socialistes Soviétiques tamién se denomaba Estrella Colorada, n' rusu Krasnaya Zvezda, nome que caltien anguaño como voceru del Ministeriu de Defensa de la Federación Rusa. De la mesma, el muérganu oficial del Ejército Revolucionario del Pueblo (ERP), grupu guerrilleru arxentín d'orientación marxista activu mientres los años 1970, llamábase Estrella Colorada(en castellán Estrella Roja. Dellos clubes deportivos d'estaos socialistes usaron la estrella roja como emblema, esistiendo al menos dos con ese nombe:

Otros usos[editar | editar la fonte]

Tamién tienen una estrella encarnada como llogu o emblema el proyectu Mozilla, la cerveza Heineken y l'estáu estaounidense de California, ensin nenguna connotación socialista.

Ver tamién[editar | editar la fonte]