Enzo Ferrari

De Wikipedia
Pal modelu d'automóvil vease Ferrari Enzo.
Enzo Ferrari
Vida
Nacimientu Módena[1]20 de febreru de 1898[1]
Nacionalidá Bandera d'Italia Reinu d'Italia  (20 febreru 1898 -  18 xunu 1946)
Bandera d'Italia Italia  (18 xunu 1898 -  14 agostu 1988)
Muerte Módena[1]14 d'agostu de 1988[2] (90 años)
Sepultura cementerio de San Cataldo (es) Traducir[3]
Familia
Casáu con Laura Dominica Garello (1923 – 1978)[1]
Fíos/es
Estudios
Llingües falaes italianu[4]
Oficiu
Oficiu entamador, pilotu d'automovilismuindustrial
Emplegadores Alfa Romeo
Premios
Serviciu militar
Lluchó en Primer Guerra Mundial
IMDb nm0274060
Cambiar los datos en Wikidata

Enzo Anselmo Ferrari (20 de febreru de 1898Módena – 14 d'agostu de 1988Módena)[5] foi'l fundador de la Scuderia Ferrari y más tarde de la marca d'automóviles que llevaría'l so nome, Ferrari. Foi conocíu dientro de los siguidores de Ferrari como «Il commendatore».

Biografía[editar | editar la fonte]

Enzo Ferrari creció nuna granxa nel valle del Po al norte d'Italia. El padre de Enzo, Alfredo Ferrari, trabayaba nuna empresa d'estructures metáliques. Alfredo deseyaba que los sos fíos Enzo y Dino Ferrari dedicar a siguir col negociu familiar, pero Enzo afirmaba querer ser periodista o cantante d'ópera.

En 1908 Alfredo Ferrari llevó a los sos dos fíos a ver una carrera de coches cerca de Módena. Enzo tuvo la oportunidá de ver en carrera a Vincenzo Lancia. Dende esti momentu la so vida quedaría marcada poles carreres d'automóviles. Alfredo unvió a los sos dos fíos a una escuela d'inxeniería mecánica.

Dino aceptó los estudios y un añu dempués seria unviáu al frente cuando Italia entra na Primer Guerra Mundial, morriendo de fiebre tifoideo. Alfredo Ferrari morrió en 1916, colo que la empresa familiar quebró cuasi de momentu.

Alfa Romeo 8C 2300 de la Scuderia Ferrari.

Enzo Ferrari quedó práuticamente solo y saltó d'un trabayu a otru mientres más d'un añu. En 1917 foi reclutado pol exércitu. Anque intentó demostrar les sos dotes como mecánicu, los sos superiores nun lu tuvieron en cuenta y destinar a ferrar mules. Enzo contraxo pleuresía, una enfermedá comúnmente mortal, pero que llogró superar.

A los 20 años Enzo terminó'l so serviciu nel exércitu, pero atopar con una Italia de posguerra totalmente en crisis. Enzo consiguió una carta d'encamientu del coronel del so reximientu y dirixióse a Turín, capital automovilística italiana, pa buscar suerte. Solicitó trabayu en Fiat, pero nun-y lo tuvo en cuenta.

Un añu dempués, llogró consiguir trabayu nuna pequeña empresa de fabricantes de coches llamada CMN, en Milán. Ellí Ferrari mercó un Alfa Romeo usáu pa competir en carreres, llamando l'atención de los directivos d'Alfa Romeo, quien lo convidaron a trabayar na marca y competir colos sos coches de carreres. Enzo compitió en delles pequeñes carreres de 1920 a 1924, pero les sos resultaos nun fueron destacables. Ferrari pidió a Alfa Romeo que-y dexara convertir se nun vendedor de la marca.

Nesta actividá Ferrari conoció a Laura Dominica Garello, con quien se casó en 1923.

Alfa Romeo tenía pensáu competir con un coche llamáu P1 nel Gran Premiu d'Italia celebráu nel circuitu de Monza. Ferrari, xunto con dellos mecánicos que llogró convencer por que dexaren la Fiat y empezaren a trabayar col, llega a Monza un día enantes de la carrera. Ugo Sivocci foi'l pilotu escoyíu, pero na vuelta de reconocencia salar del circuitu y muerre. Ferrari sufre una fuerte crisis emocional.

Pilotos d'Alfa Romeo xunto con Enzo Ferrari.

El P1 fracasara, Ferrari precisaba rediseñarlo polo que llogra traer de Fiat al inxenieru Vittorio Jano, un xeniu de la Mecánica. Xuntos rediseñan el P1 y bautizar P2. Al volante ponen a Antonio Ascari. El P2 gana la carrera, llogra'l récor de vuelta y la velocidá más alta en pista. Ferrari entós propón-y a Alfa Romeo que lo dexe al cargu de les actividaes de competición de la compañía, lo qu'Alfa Romeo acepta. El 1 d'avientu de 1929, Ferrari abre les puertes de lo que se convertiría na Scuderia Ferrari.

A pesar de los sos ésitos profesionales la so vida familiar nun yera nada placentera, la so madre y la so esposa Laura repunábense mutuamente. En 1932 Laura da a lluz al so primer fíu Dino Ferrari, sicasí cuasi de momentu'l neñu ye diagnosticáu con distrofia muscular. Enzo sufre terriblemente el nun poder faer nada pol so fíu, ya intentó en devanéu detener la enfermedá con distintes dietes y con delles medicines importaes de dellos países. Finalmente Dino muerre en 1956 a los sos 24 años causando un intensu dolor en Enzo Ferrari. Dende entós Enzo visita toles mañanes la tumba del so primer fíu enantes de dir trabayar.

En 1939 la segunda guerra mundial empieza y Mussolini xunto con Alemaña llanzar a la invasión. Alfa Romeo ruempe llazos cola Scuderia de Enzo, polo qu'esti vese obligáu a trabayar col gobiernu fascista, pa sobrevivir financieramente tanto él como la Scuderia.

Asina en 1940 naz Autu Avio Construzioni Ferrari que trabayaba cola compañía nacional d'aviación en Roma, para Piaggio y para RIV. En 1943 mientres la II Guerra Mundial, la fábrica Ferrari treslladóse de Módena a Maranello por orde del gobiernu, pa protexela de los bombardeos aliaos. Aun así la fábrica foi bombardeada en 1944 y reconstruyida en 1946, añu nel cual empezó'l diseñu y fabricación del primer Ferrari.

Nos sos constantes viaxes a Maranello conocería a Lina Lardi una secretaria cola que tendría un romance a los sos 46 años. Con ella tendría dos fíos llamaos Piero Ferrari actual vicepresidente de Ferrari y Gustavo Pómpara.

La guerra llega al so fin y en 1947 Enzo y el públicu tán llistos pa volver a les carreres de coches. N'anguaño Enzo remata'l desenvolvimientu del Ferrari 125 con motor de llitru y mediu. La primer carrera en qu'un Ferrari competiría sería en Piacenza, Italia'l 11 de mayu de 1947, una prueba menor. Les mires de Ferrari yeren altes tantu pa él como pa la prensa italiana. Na carrera, a namái 3 vueltes del final y cola Ferrari en cabeza ruémpese la bomba de combustible. Enzo describiría al 125 entós como un "fracasu prometedor". Enzo nunca llegó a ver la competición y dende esti momentu enxamás volvió asistir a una carrera na qu'un Ferrari compitiera.

Ferrari 125, Scuderia Ferrari.

Enzo empezó'l desenvolvimientu de dellos vehículos ensin precedentes, de velocidaes nunca enantes vistes. Ferrari empezó a ganar cuasi toles competiciones, pero los costos de les carreres yeren enormes y a Ferrari acabábase-y el dineru. Por esto, a pesar de la so total falta d'interés na idea, Ferrari empieza a vender versiones de turismos de los sos coches.

Pero les velocidaes nunca enantes vistes tamién traeríen consecuencies. Les carreres de coches yeren un negociu peligrosu y empezaron a morrer pilotos nos circuitos, cada vegada nuna proporción mayor. En 1957 na celebración de la Mille Miglia, una popular carrera de la dómina, participaben 5 Ferrari ente más de 250 participantes. Más de 10 millones de persones averar a ver pasar los automóviles a lo llargo del circuitu. Pola so estensión yera cuasi imposible controlar a tol públicu. El Ferrari más potente, el 335 de 4,1 llitros al mandu del prometedor pilotu español Alfonso de Portago, perdió'l control y foise escontra'l públicu. Más de 15 persones morrieron, incluyíu, poques gracies, el pilotu, y munches más quedaron mancaes. Enzo Ferrari foi acusáu d'homicidiu ensin premeditación. Cuatro años dempués retiráronse los cargos.

En 1961 Ford decidir a competir con Ferrari, llogrando resultaos diverses. Ferrari empezó a perder y el costu de caltener la Scuderia aumentaba vertiginosamente. A pesar de la venta de turismos el dineru escosábase. En 1967 la Scuderia Ferrari taba en cantu de la quiebra. Entós avérase al grupu Fiat por ayuda económica. L'alcuerdu con Fiat contemplaba que Enzo encargar de la división d'automóviles de carrera y Fiat fabricaría los turismos de Ferrari. Escontra'l 1969 cada parte cunta col 50 % de les aiciones de Ferrari (En 1988 el Grupu Fiat se convirtiría nel accionista mayoritariu).

Oficina de Enzo Ferrari en Maranello.

En 1963 Enzo Ferrari construyó'l Institutu Professionale per la Industria y Artigianato, una escuela d'aprendizaxe en Maranello. En 1972 construyó la pista de pruebes de Fiorano.

En 1978 muerre Laura Dominica Garello y Ferrari entamar cola hasta agora'l so amante Lina Lardi, los sos fíos Piero, Gustavo y la so nieta Antonella.

Enzo careció gravemente del reñón en 1978, tres los que permanecía enforma tiempu en cama. El 14 d'agostu de 1988 sobre la una de la tarde, Enzo Ferrari muerre na so cama arrodiáu de la so familia.[6][7][8]

Reconocencies[editar | editar la fonte]

Enzo Ferrari recibió'l gallardón de Cavalieri polos sos méritos deportivos en 1924 y siguió llogrando honores de la so patria: Commendatore en 1927, Cavalieri di Lavoro en 1952.

Mientres 1960 recibió un títulu honoríficu n'inxeniería mecánica per parte de la Universidá de Boloña. En 1988 la Universidá de Módena y Reggio Emilia concedió-y el de Física. So la so direición (1947-88) Ferrari ganó más de 5.000 carreres en toles categoríes y llogró 25 títulos de Campeonatos Mundiales.

La escudería Ferrari llogró 16 Campeonatos de constructores (1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008) y 15 de Pilotos (1952, 1953, 1956, 1958, 1961, 1964, 1975, 1977, 1979, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007), convirtiéndose nel meyor equipu de competición de la Hestoria. Amás llogró 211 victories, 203 poles y 220 vueltes rápides.

Intereses[editar | editar la fonte]

"Il Commendatore", como se-y conoz ente los fanáticos de la Scuderia, foi l'encargáu d'escoyer personalmente a los pilotos que correríen pa la so escudería. Una de les sos eleiciones más memorables dar en 1977, cuando les rellaciones con Niki Lauda taben nel so peor momentu, Ferrari buscaba con urxencia un remplazo, Enzo decidir pol desconocíu Gilles Villeneuve, qu'anque nunca ganaría un campeonatu del mundu convertir nel pilotu favoritu de Enzo y unu de los pilotos más recordaos de la Fórmula 1.

Influencia y legáu[editar | editar la fonte]

Cine y televisión[editar | editar la fonte]

N'abril 2015, Robert De Niro revela que va interpretar el papel de Enzo Ferrari nuna película que va cuntar la vida del Commendatore.[9]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Afirmao en: Diccionario biográfico de los italianos. Dizionario biografico degli italiani: enzo-ferrari. Apaez como: FERRARI, Enzo. Data d'espublización: 1996. Data de consulta: 17 xineru 2023. Llingua de la obra o nome: italianu.
  2. Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6m06266. Apaez como: Enzo Ferrari. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. URL de la referencia: https://fr.findagrave.com/memorial/8896464/enzo-ferrari.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. «Enzo Ferrari's 100th Birthday» (inglés). Consultáu'l 18 de marzu de 2012.
  6. Enzo Ferrari - http://en.wikipedia.org/wiki/Enzo_Ferrari. Consultáu'l 11 de xunu de 2010
  7. Enzo Ferrari - http://www.ferrari.com/English/about_ferrari/History/Pages/Enzo_Ferrari.aspx. Consultáu'l 11 de xunu de 2010
  8. Enzo Ferrari - http://ferrari.super-autos.net/biografias/ferrari-enzo.html. Consultáu'l 11 de xunu de 2010
  9. Robert De Niro va interpretar al llexendariu Enzo Ferrari

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]