Enrique IV del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu

De Wikipedia
Enrique IV del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu
emperador del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu

5 ochobre 1056 - 31 avientu 1105
Enrique III el Negro (es) Traducir - Enrique V del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu
Duque de Baviera (es) Traducir

Vida
Nacimientu Goslar11 de payares de 1050
Nacionalidá Bandera de Sacru Imperiu Romanu Xermánicu Sacru Imperiu Romanu Xermánicu
Muerte Liexa7 d'agostu de 1106 (55 años)
Sepultura Catedral de Speyer (es) Traducir
Familia
Padre Enrique III el Negro
Madre Inés de Poitou
Casáu con Berta de Saboya [1]
Eufrasia de Kiev [1]
Fíos/es
Hermanos/es
Familia
Pueblu Dinastía salia (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes llatín[3]
Oficiu políticu, emperadorescritor
Altor 1,8 m
Creencies
Relixón cristianismu
Cambiar los datos en Wikidata

Enrique IV (11 de payares de 1050Goslar – 7 d'agostu de 1106Liexa) foi rei xermánicu dende 1056, emperador del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu dende 1084, hasta la so abdicación nel añu 1105. Foi'l tercer emperador de la Dinastía salia. Foi fíu del emperador Enrique III y d'Agnes de Poitou.

Biografía[editar | editar la fonte]

Coronación ya intereses sobre'l Reinu d'Hungría[editar | editar la fonte]

Nel añu 1056, al finar Enrique III, convertir en rei xermánicu so la rexencia de la so madre y darréu de los obispos Anón de Colonia y Adalberto de Bremen. Mientres el so reináu (algamó la mayoría d'edá en 1065) procuró consolidar el so poder como monarca xermánicu y emperador, sofitando'l poder de les ciudaes y combatiendo a los saxones.

Sofitó al rei Salomón d'Hungría, yá que ésti casara a la so hermana la princesa Judit de Suabia y taba abierta la posibilidá de llograr a Hungría como un reinu vasallu del Sacru Imperiu. Tres la muerte del padre de Salomón, el rei Andrés I d'Hungría, el so tíu, Béla I d'Hungría, l'hermanu d'Andrés xubió al tronu y gobernó ente 1061 y 1063. Ante tómalo del poder, Salomón viose obligáu a allegar a la proteición de Enrique IV y tornaría en 1063 colos exércitos xermánicos pa recuperar el tronu. Depués d'una victoria, foi coronáu Salomón, tres la muerte accidental del rei Bela mientres l'ataque, cuando'l respaldu del so tronu de madera esprendióse y cayó-y enriba. El sofitu d'Enrique IV a Salomón debilitar col pasu del tiempu, pero entá pretendiendo caltener Hungría como un reinu vasallu. Ante esto, los dos primos de Salomón, Géza I y San Ladislao I llevaron a cabu delles guerres contra'l rei húngaru, hasta que finalmente foi destronáu en 1074 y Hungría dexó asina de tar en peligru de ser tomada pol Sacru Imperiu.

Tres la coronación de Géza I en 1074, Enrique IV viose obligáu a dirixir la so atención al alderique y darréu guerra contra'l Papa y el antirrey Rodolfo de Suabia, escoyendo un antipapa xermánicu pa reemplazar a Gregorio VII. D'esta forma, Hungría pasó a segundu planu na so axenda de política esterior, teniendo entós como nuevu oxetivu la subyugación d'Italia.

La querella de invistidures con Gregorio VII[editar | editar la fonte]

L'emperador Enrique IV delantre del Papa Gregorio VII en Canossa. (Cuadru de Carlo Emanuelle, c.1630.)
Humildación d'Enrique IV ante'l Papa pa pidi-y el so perdón. Pintura de Eduard Schwoiser 1852.

Darréu Enrique IV tamién trató de reforzar el so poder al traviés de la provisión de beneficios y títulos eclesiásticos, empezando por esti motivu'l so enfrentamientu col papa Gregorio VII en xineru de 1077, cuando Enrique IV convocó un concilio en Worms. Con esti fechu derrocó al papa, quien un mes más tarde recuperó'l poder y escomulgó al emperador, que se vio obligáu a reconocer públicamente l'autoridá de Gregorio VII nel Castiellu de Canossa esi mesmu añu.

Bien hábilmente Enrique IV preparó una xugada política, onde con ropes farrapientes (y según la tradición descalzu, ensin comer) mientres tres díes rogó-y el so perdón al Papa. La humildación d'Enrique rindió efeutos, pos el Papa viose forzáu a retira-y la escomunión y relegitimarlo, so una serie de condiciones, que'l monarca xermánicu llueu volvió violar.

Esta serie d'eventos foi l'entamu del conflictu que caltuvieron el papáu y dellos monarques cristianos mientres la Edá Media y que ye conocíu como Querella de les Invistidures. Los príncipes alemanes, lideraos por Rodolfo de Suabia y Hermann de Salm, nun aceptaron qu'Enrique IV recuperara'l títulu imperial y empecipiaron una llucha na so contra. Engarráu de nuevu con Gregorio VII, foi escomulgáu per segunda vegada. Enrique IV nomó entós pontífiz (consideráu antipapa) al antiguu arzobispu de Rávena col nome de Clemente III y fíxose coronar por él como emperador en 1084.

Como socesu paralelu a la querella de invistidures asoceder en 1091 la conquista de Croacia per parte del rei húngaru San Ladislao I. La hermana de Ladislao quedara vilba tres la muerte del so maríu, el rei croata Zvonimir y ensin herederos, ante esto Ladislao avanzó coles sos tropes y tomó los territorios del reinu de Croacia, que los anexonó al reinu d'Hungría. El papa Urbanu II opúnxose dichu acontecimientu, pero Ladislao I topó sofitu y ratificación en Enrique IV.

Mientres los últimos años del so reináu tuvo que faer frente a rebeliones nes que tamién tomaron parte'l so fíu mayor, Enrique, y la so segunda esposa, Eufrasia de Kiev. En 1105, la Dieta de Maguncia obligó-y a abdicar.

Morrió en Liexa en 1106.

Descendencia[editar | editar la fonte]

El 13 de xunetu de 1066, cásase na ciudá alemana de Trebur cola so primer esposa: Berta de Milán, fía del marqués Otto I de Saboya y Adelaida de Susa. D'esti matrimoniu nacieron:

  • Adelaida (1070 - † 4 de xunu de 1071)
  • Enrique (1071 - † 2 d'agostu de 1071)
  • Inés d'Alemaña (1072/73 - † 24 de setiembre de 1143). Casada en primeres nupcies el 24 de marzu de 1079 en Ratisbona con Federicu I de Suabia († 1105), duque de Suabia y fundador (con ella) de la Casa de Hohenstaufen). En 1106 casóse en segundes nupcies con Leopoldu III d'Austria, marqués d'Austria y santu de la Ilesia Católica.
  • Conrado (12 de febreru de 1074 - † 27 de xunetu de 1101), coronáu como rei d'Italia en 1093.
  • Enrique V (8 de xineru de 1086 - † 23 de mayu de 1125), que-y asocedió como Enrique V del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Afirmao en: Kindred Britain.
  2. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  3. Afirmao en: Mirabile: Digital Archives for Medieval Culture. Llingua de la obra o nome: italianu. Editorial: SISMEL – Edizioni del Galluzzo.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Enrique III
Rei de romanos
1056 - 1084
Socesor:
Conrado II d'Italia
Predecesor:
Enrique III
Emperador del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu

1084 - 1105
Socesor:
Enrique V
Predecesor:
Conrado I
Duque de Baviera
como Enrique VIII
10531054
Socesor:
Conrado II
Predecesor:
Conrado II
Duque de Baviera
como Enrique VIII
10551061
Socesor:
Otón II
Predecesor:
Güelfo I
Duque de Baviera
como Enrique VIII
1077-1096
Socesor:
Güelfo I