El planeta de los simios (película de 1968)

De Uiquipedia
Saltar a: navegación, buscar

El planeta de los simios ye una película distópica estaoxunidense de 1968, del xéneru ciencia ficción. Dirixida por Franklin J. Schaffner, protagonizada por Charlton Heston, Roddy McDowall, Kim Hunter, Maurice Evans y Linda Harrison nos papeles cimeros. Basada na novela homónima de Pierre Boulle.

Argumento[editar | editar la fonte]

Nel añu 3978, una nave espacial procedente de la Tierra dende l'añu 1973, fai un aterrizaxe forciosu nun [[planeta desconocíu. Los astronautas, al mandu del coronel George Taylor (Charlton Heston) pescudan la contorna y descubren que nesti planeta los seres intelixentes y especie dominante son unos simios que comparten característiques físiques colos chimpancés (científicos), goriles (militares) y orangutanes (relixosos y políticos) de la Tierra, pero que desendolcaron una civilización antropizada y militarizada, y que amás falen inglés.

Los humanos d'esi mundu, sicasí, tienen facultaes sociales mui poco desendolcaes, nun son quienes a falar y son cazaos en batíes militares y trataos como ganáu polos simios dirixentes.

Repartu[editar | editar la fonte]

Nominaciones a los Premios Óscar[editar | editar la fonte]

La película foi nominada a los premios de l'Academia de les Artes y les Ciencies Cinematográfiques de Hollywood nes categoríes de meyor banda sonora y meyor vestuariu.

Ganó un premiu honoríficu pola calidá del maquillaxe (en 1969 nun esistía esta categoría nos premios Óscar). El maquillaxe supunxera'l 17% del total del presupuestu.

Secueles[editar | editar la fonte]

L'éxitu d'esti llargometraxe llevó al aniciu de delles secueles y precueles, una serie de televisión finada na so primer temporada y otra de dibuxos animaos (más paecida a la novela de Pierre Boulle, La planète des singes) nes décades de 1960 y 1970.

Les secueles, foron:

Y dos series de televisión de curtia duración:

Remake y Reboot de la película[editar | editar la fonte]

Nel 2001, Tim Burton dirixó una nueva versión nomada El planeta de los simios con una rellectura de la novela baxo la so óptica. Los puntos nos que más s'estrema de la película orixinal son la movilidá de los simios, nun aprucen los personaxes cimeros de la película orixinal: Zira, Aurelio, el Dr. Zaius y Taylor y los seres humanos si son quienes a falar.

En 2011 estrenóse Rise of the Planet of the Apes (El planeta de los simios (r)evolución en Hispanoamérica o El origen del planeta de los simios en España) del direutor Rupert Wyatt y con James Franco, Freida Pinto, John Lithgow y Andy Serkis nel repartu. Acordies con 20th Century Fox, nun ye un remake nin un reboot de les películes anteriores, sinón una nueva versión de la hestoria.

Enllazos venceyaos[editar | editar la fonte]

Enlaces externos[editar | editar la fonte]