Educación cívica

De Wikipedia

La educación cívica, educación pa la ciudadanía o civismu o formación cívica (términos procedentes del llatín civitate, "ciudá") o inclusive formación ciudadana ye un tipu d'educación dirixida a les rellaciones sociales que busca fortalecer los espacios de convivencia social ente les persones; tamién enseña la solidaridá y la cooperación, la convivencia social yá seya dientro del plantel educativu o na sociedá. Dientro de la educación cívica atópase la enseñanza de les regles d'ordenamientos. Por aciu pautes de la so conocencia adquierse l'habilidá de respetar les demás informaciones polítiques o de desenvolver un analís críticu de la democracia y del papel de los ciudadanos.

Educación cívica referir a la formación d'individuos que pueden conducir efeutivamente les sos vides por aciu el sofitu y comprensión de la so comunidá político y social.[1]

La educación cívica ye l'estudiu de los aspeutos teóricos, políticos y práuticos de la ciudadanía, lo mesmo que de los sos derechos y deberes; Los deberes de los ciudadanos ente sigo como miembros d'un cuerpu políticu y pal gobiernu.

Inclúi l'estudiu del Derechu civil y el códigu civil, y l'estudiu del gobiernu con atención al Papel de los ciudadanos -n'oposición a los factores esternos- na operación y supervisión del gobiernu. Dientro d'una tradición política o ética dada, la educación cívica puede referise a la educación de los ciudadanos. La historia de la educación cívica remontar a les primeres teoríes de civismu por Confucio na antigua China y por Platón na antigua grecia. En China, xunto col confucianismu, desenvolvióse la tradición del llegalismu. Estes tradiciones, tantu n'Oriente como n'Occidente, desenvolver de manera distinta, poro, cola incorporación nel pasáu de conceutos distintos de los derechos de los ciudadanos y l'aplicación de la xusticia, xunto con distintes étiques na vida pública. Antes de la traducción de la tradición llegal occidental al chinu qu'empezó en 1839, dempués de que la influencia pola tradición occidental foi traida a China, colos periodos de la restauración de la llei china tradicional y de la influencia pola llei soviética; Específicu ye'l llinguaxe ordinariu común utilizáu nes lleis chines que tien un papel educativu significativu.

Compromisu civil[editar | editar la fonte]

El compromisu civil ye'l conxuntu d'actitúes y actividaes de participación na vida político y social qu'impulsen a la sociedá democrática. Basar na creación de llazos sociales y políticos per mediu d'actos intelectuales y práuticos, de tal manera que los individuos siéntanse parte integral d'una comunidá responsable, que participa en procesos democráticos y decisiones públiques, tomando en cuenta cualquier estratu social nel que pueda llegase a atopar la población.[2]

Cualquier actividá que'l so fin seya influyir la vida coleutiva del gobiernu, como la participación en procesos políticos, actividaes y modelos económicos, los servicios públicos, el trabayu comuñal y el serviciu social.[3]

Por que se tenga una participación ciudadana fayadiza, d'alcuerdu al educador americanu Y.D. Hirsch, Jr., precísase abondu alfabetismo cívicu, lo cual significa tener la conocencia básica nes instituciones sociales y polítiques; Entender los valores necesarios pa sostener una vida democrática y llexítimo; Llibertá individual ya igualdá sobre la llei.[3]

Situación por países[editar | editar la fonte]

Arxentina[editar | editar la fonte]

Anguaño enséñase en dellos colexos, privaos y públicos. Trátense temes como los Derechos Humanos y Constitución Nacional.

Chile[editar | editar la fonte]

Anguaño inclúyese la exa formación ciudadana nel currículum nacional chilenu, incluyíu dientro del subsector d'historia, xeografía y ciencies sociales pa los niveles de 1º a 8º básicu.[4] A partir del añu 2019 va impartise como una asignatura llamada "Formación Ciudadana" en 3° y 4° mediu.[5]

Ecuador[editar | editar la fonte]

Ta presente en cuasi tol ciclu estudiantil, dende la primaria, Incluyir como parte d'Estudios Sociales, na secundaria ye considerada como materia básico o fundamental, en 3º de bachilleratu presentar col nome de «educación pa la democracia o cívica» y na universidá tamién ta presente dependiendo de la carrera a siguir.

El Salvador[editar | editar la fonte]

Pa 2017, moral y cívica va impartise nuevamente, depués d'años d'ausencia nes escueles, y centros privaos. Una nueva llei va poner en marcha, y tolos maestros que lu impartirán van ser pertinentemente preparaos.

España[editar | editar la fonte]

N'España esiste una asignatura denomada Educación pa la Ciudadanía, que cumple con un encamientu del Conseyu d'Europa nel añu 2002. Impartir nel últimu ciclu de la educación primaria y en tola educación secundaria y consiste na enseñanza de los valores democráticu y constitucional.

Francia[editar | editar la fonte]

En Francia, l'asignatura Educación Cívica, Xurídica y Social foi introducida en 2001 pa estudiantes de los últimos cursos d'educación secundaria (llicéu). Pa los estudiantes de los primeros cursos de secundaria, la educación cívica ta integrada nel currículu d'historia y xeografía.

Guatemala[editar | editar la fonte]

Según l'Estudiu Internacional sobre Educación Ciudadana (ICCS, poles sos sigles n'inglés), realizáu pola Asociación Internacional pa la Evaluación Educativa (IEA), Guatemala ocupa'l puestu 33 en preparación Ciudadana.

Méxicu[editar | editar la fonte]

Recibe distintos nomes: civismu, educación cívica, educación ciudadana, formación ciudadana y na educación secundaria (en dalgunes causes bachilleratu) formación cívica y ética. sfVI. Fomentar y espublizar les actividaes cíviques nel Estáu; VII. Curiar del debíu espardimientu del Himnu Nacional, según les biografíes y gacetes que sirvan de mediu informativu; VIII. Promover l'intercambiu cívicu dientro y fora del Estáu; ya IX. Les demás que-y señale l'Alcuerdu que lu crea, publicáu nel Periódicu Oficial númberu 74 de fecha 30 d'agostu de 1991, según aquélles que-y confieran los superiores xerárquicos .

Estratexa Nacional de Cultura Cívica 2017-2023[editar | editar la fonte]

La Estratexa Nacional de Cultura Cívica (ENCCÍVICA) ye una propuesta del Institutu Nacional Eleutoral pa impulsar la cultura cívico y político, de tal manera que la sociedá arreyar nes decisiones públiques. La estratexa enfocar en desenvolver una ciudadanía qu'exerza y seya responsable de los sos derechos, que participe nel discutiniu públicu y qu'esixa la eficacia del Estáu de derechu.[6]

La estratexa tien, de la mesma, tres pilares:

  1. Verdá: conocencia ya información oxetivos
  2. Diálogu: presente como ferramienta principal pa establecer espacios d'alderique en distintos ámbitos sociales
  3. Esixencia: demanda ciudadana a les autoridaes pal cumplimientu de los sos llabores

Panamá[editar | editar la fonte]

Enseñar n'escueles y colexos p'ayudar a los mozos a ser meyores ciudadanos. Tamién s'enceta en delles universidaes.

Perú[editar | editar la fonte]

En colexos nacionales, polo xeneral enséñase como un cursu independiente y en colexos particulares suélse-y rellacionar cola Área de Ciencies Sociales y Civiles. A les traces puede dicise que tresmite les normes de convivencia social.

En tolos colexos enséñase-yos la historia y valores fundamentales de la so patria peruana. El cursu llámase Educación Cívica en forma xeneral.

Uruguái[editar | editar la fonte]

D'alcuerdu a la reformulación de programes realizada nel añu 2011, l'asignatura recibe distintes denominaciones d'alcuerdu al cursu nel que se dicta, en tercer añu de Ciclu Básicu d'Educación Media llámase-y Educación Social y Cívica,[7] en quintu añu de Bachilleratu Educación Ciudadana[8] y en sestu añu Derechu y Ciencies Polítiques.[9] Los programes de los trés cursos apocayá nomaos tienen temes de mancomún (ente otros tantos distintes) tales como Poderes del Estáu y Derechos Humanos, que son encetaos con distinta fondura nes diverses instancies del procesu educativu d'Educación Secundaria. En sestu añu de Secundaria, esta asignatura ta incluyida na currícula del Plan 76 de les orientaciones Social-Humanística y el bachilleratu Biolóxicu na so opción Medicina.[10]

Venezuela[editar | editar la fonte]

Ye enseñada en colexos privaos y liceos públicos mientres el 1er añu básicu de bachilleratu (o 7mo grau) sol nome de Formación Familiar y Ciudadana, enséñense valores amás de la estructuración social de la nación, como'l Poder Públicu Nacional.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Heywood, Paul (1998). Philosophy of Education: Society and education, páx. 45.
  2. "Civic engagement." Britannica Academic, Encyclopædia Britannica, 12 Mar. 2013
  3. 3,0 3,1 Downs DA. Civic Education versus Civic Engagement. Academic Questions 2012 09;25(3):343-347.
  4. http://www.curriculumenlineamineduc.cl/605/w3-propertyvalue-61547.html
  5. http://t13radio.cl/podcast/?id_podcast=120180220082231
  6. «Estrategia Nacional de Cultura Cívica 2017-2023».
  7. Conseyu d'Educación Secundaria. «Programa d'Educación Social y Cívica». Consultáu'l 8 de payares de 2014.
  8. Conseyu d'Educación Secundaria. «Programa d'Educación Ciudadana». Consultáu'l 8 de payares de 2014.
  9. Conseyu d'Educación Secundaria. «Programa de Derechu y Ciencies Polítiques». Consultáu'l 8 de payares de 2014.
  10. Conseyu d'Educación Secundaria. «derechu&catid=2&Itemid=52 Plan 76 Sestu Medicina Introd. a dereches». Consultáu'l 10 d'avientu de 2014.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]