Dionisio Fierros

De Wikipedia
Dionisio Fierros
Vida
Nacimientu Vaḷḷouta5 de mayu de 1827[1]
Nacionalidá España
Llingua materna asturianu
Muerte Madrid24 de xunu de 1894[1] (67 años)
Estudios
Estudios Real Academia de Belles Artes de San Fernando
Llingües falaes castellanu
Profesor de Joaquín Carpi y Ruata (es) Traducir
Pedro de Madrazo y Kuntz (es) Traducir
Luis de Madrazo (es) Traducir
Oficiu pintor
Emplegadores Alfonsu XII
Trabayos destacaos El pintor Manuel Castellano (es) Traducir
Alfonso V (es) Traducir
La salida de misa en una aldea de las cercanías de Santiago de Galicia (es) Traducir
Episodio del reinado de don Enrique III de Castilla llamado el Doliente cuando al día siguiente de haber tenido que empeñar su gabán para comer corrige el orgullo y desmanes de los señores y ricoshomes de Castilla (es) Traducir
Premios
Influyencies José de Madrazo (es) Traducir y Federico Madrazo (es) Traducir
Miembru de Real Academia de Belles Artes de San Fernando[2]
Academia de Bellas Artes de San Salvador (es) Traducir
Movimientu pintura romántica (es) Traducir
costumismu[3]
Xéneru artísticu pintura de historia (es) Traducir
pintura románica (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Dionisio Fierros Álvarez (5 de mayu de 1827Vaḷḷouta – 24 de xunu de 1894Madrid) foi un pintor asturianu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nacíu n'ambiente rural, treslládase a Madrid a la edá de 14 años pa aprender l'oficiu de xastre, qu'abandona pa ser domésticu na casa del Marqués de San Adrián, poseedor d'una gran coleición de pintura, que Dionisio copia dafurto. Descubierta la so afición, la muyer de José María de Magallón, l'aristócrata al que sirve, regala-y los preseos de pintura y el marqués conviértese nel so proteutor, hasta'l puntu de que lu introduz nel taller del gran artista d'aquel tiempu, José de Madrazo, onde trabaya hasta 1884.

Batalla de Tetuán, de Dionisio Fierros Álvarez.

Nesta fecha abandona esti taller pa entrar nel del fíu de José, Federico de Madrazo, muncho meyor pintor que so padre, qu'acaba de regresar de Roma, y que yera sólo dos años mayor que'l so alumnu. Fierros completa la so formación asistiendo a les clases de l'Academia de San Fernando y al Muséu del Prado, onde estudia a los grandes maestros y copia a Velázquez.

La so presentación en público fízola nel añu 1858, nuna esposición entamada en Santiago de Compostela, na que presenta ocho obres (cinco retratos y tres composiciones) y recibiendo una medaya d'honor.

En 1885 Fierros dexa Madrid y treslládase a Galicia, dispuestu a trunfar como pintor, y dedícase al retratu d'encargu, xéneru nel que destacará con personalidá, ente realista y romántica. Permanez trés años en Galicia y pinta incansablemente retratos, paisaxes y escenes de xéneru, cola tipoloxía popular del país.

Participa na Esposición Nacional de Belles Artes de 1860 y gana una de les primeres medalles col so cuadru «Romería en las cercanías de Santiago», que prestixará en Madrid el xéneru costumista, tan cultiváu na so dómina. Viaxa a París y regresa a España pa siguir les sos correríes de pintoresquismu, que lu lleven a Salamanca, onde tamién dexa numberosos testimonios de la tipoloxía popular. Vuelve a presentase a la Nacional de Belles Artes en 1866, con un cuadru de tema históricu, tan popular nesi tiempu, y algama la medaya d'oru. Esti mesmu añu ye nomáu caballeru de la Orde de Carlos III, una de les máximes distinciones del Estáu español.

Hacia finales de la década de los setenta torna a Asturies y fai un encargu del Rei Alfonsu XII pa El Escorial, «El éxtasis de Santa Teresa», al tiempu que sigue la so pintura de xéneru y de retratos, protexiu pola familia Herrero, de banqueros, a cuyu fundador fai un retratu de cuerpu presente, unu de los exemplos más raros de tola pintura española.

De nuevo en Madrid, Fierros muerre de repente, a los 67 años d'edá, cuando se diba a presenciar una corrida de toros.

N'Asturies existen obres de Dionisio Fierros nel Muséu Casa Natal de Xovellanos (Xixón), Muséu de Belles Artes d'Uviéu o la coleción Caxastur.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: https://www.museodelprado.es/coleccion/artista/fierros-alvarez-dionisio%2F3a244081-dfc7-4e30-9f5d-ff636f7af0c9. Apaez como: Dionisio Fierros Álvarez. Data de consulta: 9 ochobre 2017.
  2. URL de la referencia: https://realacademiabellasartessanfernando.com/es. Data d'apertura oficial: 1752. Allugamientu de la sede: Palacio de Goyeneche.
  3. Influíu por: romanticismu. Llocalización: España. Historia: sieglu XIX.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]