Día Mundial de la Rabia

De Wikipedia
Día Mundial de Rabiar
Día de celebración 28 de setiembre
Llugar de celebración Día Internacional
[editar datos en Wikidata]

Cada añu'l 28 de setiembre celébrase'l Día Mundial de la Rabia. La fecha correspuende al aniversariu del fallecimientu de Louis Pasteur, quien desenvolvió la primer vacuna contra esta enfermedá.

Definición[editar | editar la fonte]

La rabia ye una enfermedá infeiciosa viral del sistema nerviosu central, que provoca la encefalitis aguda. Esti virus ataca a los mamíferos domésticu y selvaxe, lo qu'inclúi al home. Atópase nes secreciones de los animales infestar y tresmitir al home por una taragañada o si ésti tien dalguna corte na piel, que faiga contautu cola cuspia del animal enfermu. Esta enfermedá tien de tratase con urxencia de lo contrario conduz a la muerte. Dempués de la mordedura, puede tardar ente 60 y 300 díes en manifestase.

El tratamientu inmediatu torga'l desenvolvimientu de los síntomes. Ye recomendable llavar la firida con agua y xabón, ensin rallar, y allegar a un centru hospitalariu. Cuando apaecen síntomes de la rabia humana nun esiste tratamientu y cuasi siempres ye mortal. Por ello, pa prevenila encamiéntase la eliminación de la rabia canina per aciu la vacunación d'estos animales, pos esta constitúi la principal causa de tresmisión escontra los humanos. Tien De ser un trabayu conxuntu de los servicios veterinarios, salú pública y la comunidá.

Cada añu muerren aproximao 55 mil persones por esa causa, lo cual ye sinónimu d'un fallecimientu cada 10 minutos. Por culpa de que una persona ye mordida por un animal posiblemente enfermu ye necesariu vacunala pa prevenir la enfermedá. La forma de tresmisión más común y frecuente ye per aciu mordedures d'animales infestaos.

Historia a nivel mundial[editar | editar la fonte]

Dende'l 2007 l'Alianza pal Control de la Rabia (ARC) y los Centros pal Control y la Prevención d'Enfermedaes de los Estaos Xuníos (CDC) poles sos sigles n'inglés, patrocinen esta conmemoración, coles mires d'educar a la población sobre los riesgos de la enfermedá, ameyorar la prevención y control nos humanos y esaniciar la tresmisión de la rabia canina. Amás, plantégase la necesidá d'una profilaxis post-esposición. Cada añu entámense diversos eventos en cuasi tol mundu.

Diséñense materiales educativos escolares, seminarios. Realícense actividaes empobinaes a veterinarios y población polo xeneral, concursos, ente otres aiciones. La ARC y l'Organización Panamericana de la Salú http://www.paho.org/hq/index.php?lang=es, al traviés de PANFTOSA http://www.paho.org/panaftosa/ (Centru Panamericanu de Fiebre Aftoso/Salú Pública Veterinaria), auspician un Concursu n'América Llatina y el Caribe, que sirve de motivación a gobiernos, servicios de salú, universidaes, comunidaes o persones individuales, rellacionaos con campañes de llucha contra la rabia. Los perros, tresmisores de la Rabia, son la mascota más querida de millones de persones Los perros, tresmisores de la Rabia, son la mascota más querida de millones de persones Según datos estadísticos de los CDC la rabia provoca más de 55 mil muertes añales a nivel mundial, de les cualos el 95 per cientu asoceden n'África y Asia, lo qu'implica una muerte cada 10 minutos. Ente'l 30 y 60 per cientu son menores de 15 años, víctimes de mordedures de perros. La Organización Panamericana de la Salú (OPS) afirma que nel continente americanu menguó'l númberu de casos rexistraos n'humanos y en caninos, polo que s'espera la total eliminación de la rabia tresmitida por perros.

Celebración[editar | editar la fonte]

Cada añu'l 28 de setiembre celébrase'l Día Mundial de la Rabia.[1]

La rabia ye una zoonosis causada por un virus qu'infesta a animales domésticos y selvaxes, y tresmítese a les persones pol contautu cola cuspia infestada al traviés de mordedures o arañazos. Los perros son los principales tresmisores de la rabia a les persones nel mundu. Una vegada qu'apaecen los síntomes, la enfermedá ye cuasi siempres mortal.
El 28 de setiembre celebra'l Día Mundial de Llucha contra la Rabia, promocionáu pola Alianza Global pal Control de la Rabia, col fin d'aportunar nes consecuencies de la rabia humano y animal, y esplicar la manera de prevenila. La fecha foi escoyida n'homenaxe a Louis Pasteur, quien produció la primer vacuna contra la rabia.

Referencies[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]