Día Internacional de l'Alfabetización

De Wikipedia
Día Internacional de l'Alfabetización
Día de celebración 8 de setiembre
Llugar de celebración Día Internacional
[editar datos en Wikidata]

La Unesco proclamó'l 8 de setiembre Día Internacional de l'Alfabetización.

Celebración[editar | editar la fonte]

En 1965, la Organización de les Naciones Xuníes pa la Educación, la Ciencia y la Cultura (embrivíu internacionalmente como Unesco) proclamó'l 8 de setiembre Día Internacional de l'Alfabetización.[1]

Día Internacional de l'Alfabetización 2014
Alfabetización y Desarrollu Sostenible
La tema del Día Internacional de l'Alfabetización 2014 ye “Alfabetización pal desenvolvimientu sostenible”. L'alfabetización ye unu de los elementos fundamentales pa promover el desenvolvimientu sostenible, na midida na que dota a les persones d'autonomía pa tomar les decisiones correutes nos ámbitos de la crecedera económica, el desenvolvimientu social y l'integración medioambiental. L'alfabetización ye la base del aprendizaxe a lo llargo de tola vida y desempeña una función esencial na creación de sociedaes sostenibles, prósperes y pacífiques.
Les competencies de llectura, escritura y aritmética que s'adquieren a lo llargo de la vida, dende les nociones elementales hasta'l nivel más avanzáu, formen parte d'un conxuntu más ampliu de capacidaes necesaries pa desenvolver el pensamientu críticu, el sentíu de la responsabilidá, la participación cívica, el consumu y los estilos de vida sostenibles, les conductes ecolóxiques, la proteición de la biodiversidá y l'amenorgamientu de la probeza y del riesgu de desastres.
Por qué ye importante l'Alfabetización?
L'alfabetización ye al empar un derechu humanu, un preséu d'autonomía personal y un mediu d'algamar el desenvolvimientu individual y social. Les oportunidaes educatives dependen de l'alfabetización. Amás, l'alfabetización ye la exa mesmu de la Educación pa Toos y resulta esencial pa erradicar la probeza, amenorgar la mortalidá infantil, frenar la crecedera demográfica, llograr la igualdá de xéneru y garantizar el desenvolvimientu sostenible, la paz y la democracia. Esisten bonos motivos por que la alfabetización desempeñe una función medular na Educación pa Toos (EPT).

Temes del Día Internacional de l'Alfabetización[editar | editar la fonte]

Añu Tema
2014 "Alfabetización y Desarrollu Sostenible".
2013 "Alfabetizaciones pal sieglu XXI".
2012 "L'alfabetización y la paz".
2011 "L'alfabetización y la paz".
2010 "El poder de l'alfabetización de les muyeres".
2009 "El Poder de l'Alfabetización".
2008 "L'alfabetización ye'l meyor remediu".
2007 "L'alfabetización, llave de la salú y el bienestar".
2006 "L'alfabetización sostién el desenvolvimientu".

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Videos Educación Básica pa Moces y Adultos en YouTube

Páxines

Prensa de la UNESCO

GALERÍA DE SEMEYES