Cyanerpes cyaneus

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Cyanerpes cyaneus
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Thraupidae
Xéneru: Cyanerpes
Especie: C. cyaneus
(Linneo, 1766)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Cyanerpes cyaneus ye una pequeña ave de la familia Thraupidae. Distribuyir nos trópicos del Nuevu Mundu, dende'l sur de Méxicu hasta Perú, Bolivia, el centru de Brasil y les Guayanes. Tamién en Trinidá y Tobagu, y en Cuba, islla onde posiblemente fuera introducíu..

Los adultos miden 12 cm de llargor y pesen 14 g; tienen un picu medianu, negru y llixeramente curvu. Los machos son de plumaxe azul violeta, coles ales negres con una raya azul violeta na metá de les mesmes. La cola y el llombu tamién son negres, y tamién un antifaz alredor de los güeyos. Les pates son coloraes brilloses. Tienen una corona azul turquesa.

Les femes y el neñones son color verde opacu, más claru nes partes ventrales, que presenten un rayáu llixeru. Les pates de les femes son pardu acolorataes, y la de los neñones, pardes. El machu adultu ye una de les poques aves tropicales que camuda'l so plumaxe mientres la dómina de reproducción, fora de dómina de cría les partes azul violeta del so plumaxe vuélvense verdes, el llombu y la coroniella tamién se vuelven verdes; quedando asina con un plumaxe similar al d'una fema pero con ales negres.

La subespecie de la islla Tobagu, C. c. tobagoensis ye llixeramente mayor que les subespecies de tierra firme.

Habita en tierres baxes principalmente en ecotonos de montes tropicales. Tamién n'escamplaes de monte, árees con alta densidá de carbes, plantíos de café, cítricos y cacáu, y en zones arbolaes urbanes. Aliméntase d'inseutos, pequeños frutos y granes con arilo. Forma pequeños grupos de 2 a 6 individuos.

La fema constrúi un pequeñu nial en forma de concu a lo cimero de los árboles. Guara dos güevos blancos con manches escures mientres 12 o 13 díes. Los pitucos tarden nel nial otros 14 díes. Reproducir de febreru a xunu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]