Coluccio Salutati

De Wikipedia
Coluccio Salutati
Vida
Nacimientu Stignano (es) Traducir16 de febreru de 1331[1]
Muerte Florencia4 de mayu de 1406[1] (75 años)
Estudios
Estudios Universidá de Bolonia
Llingües falaes llatín[2]
Alumnu de Manuel Crisoloras (es) Traducir
Pietro da Moglio
Profesor de Leonardo Bruni
Pier Paolo Vergerio (es) Traducir
Oficiu políticu, escritorfilósofu
Movimientu Humanismu
Cambiar los datos en Wikidata

Coluccio Salutati (16 de febreru de 1331Stignano (es) Traducir – 4 de mayu de 1406Florencia) foi un humanista y políticu italianu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nacíu xunto a Lucca y educáu en Boloña, formar na escuela de retórica del amigu de Francesco Petrarca, Pietro da Muglio, y convirtióse en canciller de Florencia en 1375, pocu dempués del fallecimientu de Petrarca y Giovanni Boccaccio. Anque tuviera frecuentes contactos con dambos, la so amistá col primeru nunca pasó d'epistolar.

En contraste col cantor de Laura, foi un patriota florentín y un espíritu pragmáticu, frente al astractu nacionalismu romano d'aquél. Inclusive compunxo un opúsculo, De vita associabili et operativa, que paez una respuesta al De vita solitaria de Petrarca. Foi, n'efeutu, un activísimo epistológrafo y caltiénense inda centenares de cartes particulares sos. Inclusive como canciller de Florencia foi l'escritor oficial de les mesmes pa la república y caltiénense tamién dellos centenares. Bastante ye que foi un entusiasta divulgador de les Epistulae ad familiares de Cicerón, que los sos dieciséis llibros facer copiar en 1392.

Valoró más l'espíritu cívicu de Cicerón que'l desengañáu Petrarca. Con ayuda de los sos amigos llogró axuntar una biblioteca particular de 800 volúmenes escoyíos bien importante. Yera un llector voraz, amante sobremanera de la poesía, a la qu'asitiaba percima de les demás artes, pero tamién reflexivu y sollerte a cuestiones de crítica testual, relixón y filosofía. Anque nun foi un humanista bien fecundu, foi un importante maestru, accesible pa les xeneraciones nueves.

La so obra en prosa más importante foi una interpretación alegórica de los dolce trabayos de Hércules, que quedó incompleta. Puede ser consideráu'l primer escritor del Renacimientu sobre teoría poética y crítica lliteraria. Magar que nun conocía'l griegu, esmolecer por traer a un bon maestru d'esi idioma a Florencia por qu'enseñara a los eruditos locales: l'eruditu bizantín Manuel Crisoloras. Los alumnos de Salutati, ente ellos Leonardo Bruni, convertir n'entusiastes discípulos de Crisoloras.

Obra[editar | editar la fonte]

  • Epistolariu
  • Invectiva, 1403
  • De saeculo et religione («Del sieglu y la relixón»), 1381
  • De fato, fortuna et casu («Del fadu, la fortuna y la casualidá»), 13961399
  • De nobilitate legum et medicinae («De nobleza de les lleis y la medicina»), 1399
  • De tyranno («Del tiranu»), 1400
  • De laboribus Herculis («De los trabayos de Hércules»), incompletu.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • PFEIFFER, Rudolf, Historia de la filoloxía clásica II. De 1300 a 1850. Madrid, Gredos, 1981.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Andrew Bell. «Encyclopædia Britannica» (inglés británicu). Encyclopædia Britannica.
  2. Afirmao en: Mirabile: Digital Archives for Medieval Culture. Llingua de la obra o nome: italianu. Editorial: SISMEL – Edizioni del Galluzzo.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]