Coccothraustes vespertinus

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Coccothraustes vespertinus
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Fringillidae
Xéneru: Coccothraustes
Especie: C. vespertinus
(Cooper, 1825)
Distribución
Sinonimia
Hesperiphona vespertinus
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Coccothraustes vespertinus, ye una especie d'aves del orde de los paseriformes y la familia de los frinxílidos, de distribución norteamericana. Ye una especie parcialmente migratoria, con poblaciones residentes.

Descripción[editar | editar la fonte]

Una fema en Ontario (Canadá).

Ye una especie qu'exhibe diferencies ente los sexos. Los individuos adultos miden ente 16 y 18 cm. El machu tien el picu mariellu llimón pálidu. El plumaxe de la cabeza ye diagnósticu. La frente y el supercilio son de color mariellu brillante, en cuantes que la corona ye negra y el restu de la cara, pescuezu y gargüelu son pardos. La nuca y la parte cimera del llombu tamién son pardos, ente que les plumes escapulares (costazos), pechu, banduyu, rabadilla y cobertoras cimeros de la cola son mariellu brillante. La cola y les ales son negres, quitando, nesti últimu casu, les plumes cobertoras secundaries y los rémixes terciaries, que son blanques.

Les femes son menos vistoses. El color dominante del so plumaxe ye pardu buxu, con dalgunos matices ocres en nuca, llaos del pescuezu, costazos, lladrales y rabadilla. El gargüelu y les cobertoras inferiores de la cola son blancucies. Les ales y la cola son negres, con delles plumes blanques. Na cabeza, hai una muerte de raya malar (bigote) negra.

Los individuos xuveniles son similares a la fema, pero más opacos y con plumaxe menos estremáu.

Hábitat y distribución[editar | editar la fonte]

Habita tierres baxes y altes, n'ambientes grebos y semiáridos, montes de coníferes y montes mistos semihúmedos. La so distribución ye amplia, incluyendo tol sur de Canadá, dende'l Pacíficu hasta'l sur de Terranova, y cuasi tol territoriu d'Estaos Xuníos, sacante l'estremu sur. En Méxicu alcuéntrase nes tierres altes de la Sierra Madre Occidental, el Exa Neovolcánico y l'Escudu Mixteco.

Comportamientu[editar | editar la fonte]

Alimentar en pareyes y pequeños grupos, nos niveles medios y altos d'árboles y arbustos. Nesos niveles constrúi los sos niales, que tienen forma de taza y se elebaoran de raigaños, cañes y fibres. La fema pon de 2 a 4 güevos de color azul maciu, con manches escures.

Subespecies[editar | editar la fonte]

Reconócense 3 subespecies[1]

  • Coccothraustes vespertinus brooksi. Centru y oeste de Canadá y montes del oeste d'Estaos Xuníos. Envierna en Texas.
  • Coccothraustes vespertinus vespertinus. Centru y este de Canadá y Nueva Inglaterra. Invierna nel sureste d'Estaos Xuníos.
  • Coccothraustes vespertinus montanus. Zones altes del sur d'Arizona y Méxicu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]