Claudia Alicia Bernazza

De Wikipedia
Claudia Alicia Bernazza
diputada d'Arxentina

13 mayu 2020 - 9 avientu 2021
Daniel Scioli
Distritu: Provincia de Buenos Aires
diputada d'Arxentina

2007 - 2009
Distritu: Provincia de Buenos Aires
Vida
Nacimientu La Plata12 de xunu de 1960 (63 años)
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Estudios
Estudios Universidá Nacional de La Plata
Llingües falaes castellanu
Oficiu política
Creencies
Partíu políticu Partido Justicialista (es) Traducir
claudiabernazza.ar
Cambiar los datos en Wikidata

Claudia Alicia Bernazza (12 de xunu de 1960La Plata) ye una docente, escritora y política arxentina.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nacida nel senu d'una familia d'orixe inmigrante aniciada en La Plata. El so padre Ricardo, natural de Coronel Brandsen, ye descendiente d'italianos. Claudia, a fines de la década del 80, busca a la so familia paterna en Riva del Garda, xunto a los Alpes italianos, favoreciendo asina l'alcuentru del so padre colos familiares direutos que permanecieron n'Italia mientres les grandes guerres. La so madre, Sofía, llegó d'Ucraína colos sos padres, Ana y Nichifor Romaniuk Chomyk, aniciándose na mítica cai Nueva York de la ciudá de Berisso a fines de la década del 30. N'Ucraína quedaría una hermana, Ḷḷena, al cuidu de la so güela materna. N'agostu de 2013, Claudia Bernazza favoreció'l realcuentru ente la so madre y la so tía dempués de 77 años de nun tener noticies una de la otra.[1]

Cursó los sos estudios secundarios nel Llicéu Víctor Mercante de La Plata,[2] formóse como maestra nel Institutu Cimeru de Formación Docente Nᵘ12 de dicha ciudá,[3] ye inxeniera agrónoma de la Universidá Nacional de La Plata, magister y doctora en Ciencies Sociales de la Facultá Llatinoamericana de Ciencies Sociales FLACSO. Na so tesis de doctoráu estudió La planificación gubernamental n'Arxentina. Esperiencies del periodu 1974-2000 como puntos de partida escontra un nuevu paradigma.[4]

Anguaño desempéñase como docente de grau na Universidá Nacional de Lanús, y en carreres de posgráu (maestría y doctoráu) de la Universidá de Buenos Aires, Universidá Nacional de La Plata, Universidá Nacional de La Matanza y Facultá Llatinoamericana de Ciencies Sociales, ente otros centros d'estudios.

Trayeutoria social[editar | editar la fonte]

Claudia Bernazza exerz como maestra d'escueles primaries hasta 1983, añu en qu'empieza la so esperiencia como familia d'acoyimientu. En xunu de 1986, xunto al so maríu, Enrique “Quique” Spinetta, fundan el Llar “Llugar del Sol”, abiertu a mozos que ganaren la cai nel marcu de la crisis social y económico del periodu. La so casa buscó fortalecer los llazos d'orixe y ufiertar nuevos venceyos. En 1988, Claudia y Enrique Spinetta fundaron, xunto a otros dirixentes, el Movimientu Nacional Mozos del Pueblu, una rede de llares y cases que fizo oyer la so voz en favor de la infancia en riesgu y en contra de la vixencia del patronatu de menores”.

Na actualidá, la Fundación Lugar del Sol[5] ta tamién integrada pola Casa del Neñu Rucalhué” en Ranelagh, la Escuela de Líderes Illihué” en Berazategui y el Llar Cunumicitos” en Florencio Varela. Estes cases acompañen los proyeutos de vida de neños/as y adolescentes según la so participación n'ámbitos de la comunidá.

Trayeutoria lliteraria y académica[editar | editar la fonte]

Autora de la novela Cróniques de la ciudá perfecta, publicada en 1997 por Ediciones Al Marxe, y del llibru de cuentos infantiles Permisu pa volar en tren, publicáu nel 2001 por Ediciones Correxidor. Anguaño escribe en diarios y revistes de l'Arxentina y lleva alantre'l blogue Recetes y Política[6] nel qu'entorna testos lliterarios y d'actualidá social y política. Nel añu 2013, publicó'l llibru 2003-2013 Diez años del Proyeutu Nacional. Les lleis que camudaron la(s) hestoria(s)[7]so los sellos EDULP (Ediciones de la Universidá Nacional de La Plata) - EPC (Ediciones de Periodismu y Comunicación).

Escribió numberosos artículos sobre planificación, gobiernu y alministración pública en distintes revistes académiques, y participa en congresos sobre esta especialidá convidada como espositora y conferenciante.

Trayeutoria política[editar | editar la fonte]

Peronista dende la so mocedá, la so trayeutoria venceyar coles comunidaes eclesiales del Movimientu de Sacerdotes pal Tercer Mundu, recibiendo la so formación de Juan Bengochea, entós párrocu de La nuesa Señora de les Victories de La Plata, onde funcionó'l grupu guía - scout[8] más importante de la ciudá a principios de la década del setenta. Ellí collaboraron, siendo seminaristes, los sacerdotes y referentes sociales Rubén Capitanio y Carlos Cajade.[9] El golpe cívicu militar de 1976 albuerta esta esperiencia y les sos mentores fueron encarcelaos o debieron exiliase.

Mientres la dictadura, exerz como catequista, participando d'esperiencies xuveniles de resistencia mientres los años del golpe.

Llogra los sos títulos de grau como maestra ya inxeniera agrónoma en 1983, añu nel que, xunto al entamu de la democracia, treslladar xunto al so home, Enrique José Spinetta, a la ciudá de Berazategui, onde exercen como maestros n'escueles de barrios periféricos. Nesta década, participa de programes sociales de la municipalidá de Berazategui y abre les cases de la Fundación Lugar del Sol.

Dende 1994 y hasta'l 2002 desempeñóse como asesora de gobiernos municipales y como docente del Institutu Nacional de l'Alministración Pública (INAP)[10] y del Institutu Provincial de l'Alministración Pública (IPAP)[11] de la provincia de Buenos Aires, especializándose en temes de gobiernu y alministración pública. Nestos institutos, dedicar a la formación de funcionarios y dirixentes políticos y sociales tantu del ámbitu nacional como provincial y municipal.

A partir del 2002 desempéñase como Secretaria Executiva del IPAP, asumiendo finalmente como Subsecretaria de la Xestión Pública y Presidenta de del Institutu nel añu 2004. Dende dicha función, qu'exerció hasta avientu de 2007, punxo en marcha'l Plan Trienal de la Xestión Pública 2004-2007[12] coles mires de reconfigurar el modelu estatal vixente. Claudia Bernazza buscó reformular la xestión de la provincia de Buenos Aires al traviés del diseñu de planes y estructures con enfoque incluyente. Coles mesmes, buscó recuperar el protagonismu de los trabayadores estatales.

Dende la Subsecretaría promovió l'actualización y publicación d'un Mapa del Estáu hasta entós ocultu o de mal accesu, el que s'espublizó al traviés de la páxina institucional y otros formatos (Resolución Nᵘ11/07 SGP). Respectu de la comunicación institucional, propunxo l'aprobación de la Guía pa la xestión de la comunicación escrita (Decretu Nᵘ300/06 - T.O. Decretu Nᵘ2200/06) y la Guía Orientadora La Comunicación nel Estáu provincial.[13]

Por aciu el Decretu Nᵘ3087, nel añu 2004 diose entamu a les negociaciones coleutives nel ámbitu públicu. Nesti contestu, actuó como la primer representante paritaria del Estáu provincial. Nel marcu de dichos alcuerdos, promueve y robla la Guía orientadora pa la cobertoria de cargos y funciones por aciu procesos de seleición de personal (Res. Nᵘ8/07 SGP) y la Guía orientadora pa la realización de veedurías en procesos de seleición de personal (Res. Nᵘ9/07 SGP).

Mientres la so xestión, ellaboráronse guíes d'ampliu espardimientu n'ámbitos públicos y académicos, les qu'empobinaron la planificación gubernamental, la evaluación institucional, según el diseñu d'estructures y procesos de trabayu.[14] Esta recuperación de roles estatales sofitar na organización de capacitaciones y asistencies téuniques alloñaes d'un enfoque gerencialista: la historia nacional y llatinoamericano, el compromisu colo público y la memoria del terrorismu d'Estáu convertir en conteníos tresversales y obligatorios, desanimando asina la conformanza d'un cuerpu burocráticu “neutral” que niega'l rol de les idees y la política na aición estatal.

Mientres la so xestión, se instituyó el Premiu Provincial a la Innovación, del que participen añalmente organismos provinciales y municipales.

En simultáneu, mientres los años 2006 y 2007, foi Presidenta del Conseyu Provincial de les Muyeres de la provincia de Buenos Aires.[15] Dende esta función, dotó a esti organismu del so primer presupuestu y punxo en marcha'l Sistema Provincial d'Atención de la Violencia contra les Muyeres.[16] Tamién promovió la protocolización de l'atención sanitaria de muyeres víctimes de violencia y de los casos d'albuertos non punibles.

Diputada Nacional[editar | editar la fonte]

Claudia Bernazza asume como diputada nacional pola provincia de Buenos Aires, pol PJ-Frente pa la Victoria, nel añu 2007. Llega al cargu como socesora de Francisco "Barba" Gutiérrez, quien arrenuncia a la so banca pa llanzar la so candidatura como Intendente de Quilmes. Dende esti rol, exerció la vicepresidencia de la comisiones de Modernización Parllamentaria y de Desarrollu Económicu y Delda Social del PARLATINO.

Como integrante de la Comisión d'Agricultura de la Cámara baxa participó viviegamente nel conflictu amenáu pola Resolución 125, siendo vocera de la necesidá de camudar el modelu de desenvolvimientu agrariu del país.[17]

Ye autora de la Llei 26.499 de Creación del Parque Nacional Campos del Tuyú, el primer parque nacional de la provincia de Buenos Aires, promovíu pola Alministración de Parques Nacionales y la Fundación Vida Montesa Arxentina.

Como Vicepresidenta segunda de la Comisión de Modernización del Funcionamientu Parllamentariu, coordinó la ellaboración y aprobación del Resolución Conxuntu Nᵘ01/09 del Congresu de la Nación qu'axusta les Pautes d'estilu pa la ellaboración de testos llexislativos.[18]

Como diputada, participó de l'aprobación, ente otres, de les siguientes lleis:

  • Llei 26.364 de Prevención y Sanción de Trátase de Persones y Asistencia a les sos Víctimes.[19]
  • Llei 26.412 de Rescate d'Aerollinies Arxentines[20]
  • Llei 26.425 de Creación del Sistema Integráu de Xubilaciones y Pensiones (SIPA).[21]
  • Llei 26.485 de Proteición integral pa prevenir, sancionar y erradicar la violencia contra les muyeres.[22]
  • Llei 26.522 de Servicios de Comunicación Audiovisual.[23]

Nel añu 2008, Claudia Bernazza pide guardar de Brian, un mozu de 16 años abarruntáu de participar nel resonáu casu del asesinatu del inxenieru Barrenechea n'ochobre del 2008 en San Isidro. El pidíu de guarda de Brian enmarcar nun contestu de reclamu de baxa de la edá de imputabilidad dende dellos sectores sociales. Claudia Bernazza esplicaba: “Cuando cisqué acoyer a Brian na mio casa, el fechu foi atanante por trés motivos: porque proponía una aición, non un discursu. Porque esa aición superaba l'alderique a dos puntes: garantizaba derechos coles mesmes que collaboraba cola seguridá de terceros. Los pibes tán pidiendo llendes, la sociedá tamién. Pero les llendes namái pueden provenir del ciñu nacíu d'un venceyu, y este ye la tema que nunca s'enceta.”[24] Nel marcu d'esti alderique, Claudia Bernazza presentó un proyeutu pa l'aprobación d'un Sistema Integral de Midíes pal Exerciciu de los Derechos de la Infancia y l'Adolescencia.[25]

Ente otros proyeutos presentaos, cabo mentar l'Axenda Llexislativa de les Organizaciones Sociales”, que promovió rexímenes fiscales especiales y l'establecimientu de la figura de bien d'utilidá social en favor d'estes organizaciones.[26]

Tamién se destacar el proyeutu sobre Igualdá de tratu y oportunidaes ente muyeres y varones en cargos electivos y partidarios, funciones direutives públiques y privaes y puestos llaborales[27] y el proyeutu sobre'l Derechu a la identidá de les persones adoptaes.[28]

El so proyeutu sobre Llimitación a la extranjerización de la tierra[29] foi unu de los antecedentes de la Llei 26.737 qu'aprobó'l Réxime de Proteición al Dominiu Nacional sobre la Propiedá, Posesión o Tenencia de les Tierres Rurales.[30]

Tamién impulsó un proyeutu de fortalecimientu del Estáu[31] que tuvo como oxetivu la derogación de les lleis de Reforma del Estáu.

Coles mesmes, promovió la espropiación de la casa de Raúl Scalabrini Ortiz nel partíu de Vicente López y la so declaración como monumentu históricu nacional, n'homenaxe a la llei que nel mesmu sentíu aprobara'l Congresu Nacional nos años previos al golpe.

Ministeriu de Desarrollu Social de la Nación[editar | editar la fonte]

A propuesta de la ministra Alicia Kirchner, Claudia Bernazza foi designada como Direutora Nacional de Fomentu del Monotributo Social del Ministeriu de Desarrollu Social de la Nación, función qu'exerció mientres los años 2009 y 2010. Dende esi ámbitu, informatizó los procesos d'inscripción, lo que dexó pasar de 50.000 a 500.000 monotributistas sociales nel términu de dos años. Los microemprendedores aportaron asina per primer vegada a una obra social y a la xubilación, pudiendo coles mesmes emitir factures poles sos ventes. Ye autora de la Guía del Monotributo Social,[32] que s'utiliza pa los trámites d'inscripción que realicen el entamadores de tol país.

En dichu ministeriu, nel ámbitu del Institutu Nacional de Asociativismo y Economía Social (INAES), collaboró cola conformanza de nueves cooperatives y emprendimientos de la economía solidaria.

Honorable Cámara de Diputaos de la Nación[editar | editar la fonte]

Desempeñóse como direutora del Institutu de Capacitación Parllamentaria [23], un ámbitu qu'hai promovíu, dende la so creación en 1999, los estudios referíos a la xestión parllamentaria.

Por alcuerdu ente'l conceyu y la Cámara de Diputaos, desempeñóse, mientres l'añu 2016, como Secretaria de Desarrollu Social de La Matanza. Ye asesora llexislativa nesta Cámara y collabora na formación de funcionarios y dirixentes políticos en materia de gobiernu y alministración pública.

Llibros[editar | editar la fonte]

  1. 2003-2013 Diez años del Proyeutu Nacional. Les lleis que camudaron la(s) hestoria(s). EDULP – EPC, 2013. [24][33]
  2. La planificación gubernamental n'Arxentina. Esperiencies del periodu 1974-2000 Julio 2011 - Editorial Académica Española.
  3. Permisu pa volar en tren, Ediciones Corregidor, 2001. Disponible en: [25]
  4. Cróniques de la ciudá perfecta, Ediciones Al Marxe, 1997. Disponible en: [26]
  5. Evaluando “en clave pública”: Guía d'indicadores y preseos pa la midida de capacidaes estatales. BERNAZZA, Claudia; COMOTTO, Sabrina y LONGO, Gustavo. Flacso, 2015. Disponible en:capacidaes estatales-_68

Artículos[editar | editar la fonte]

  • Bernazza, Claudia y Ronis, Matías (2013): “Proyeutu de Nación y emplegu públicu”, en Miraes al Sur, 24 de febreru de 2013. [27]
  • Bernazza, Claudia y de Pascual, María Celeste (2012): “Continuidaes y rotures na formación pal Gobiernu y la Xestión de lo Público”, Publicáu en Revista APURRAS pal Estáu y l'Alministración Gubernamental, Asociación d'Alministradores Gubernamentales, Añu 18 – Nᵘ30, avientu 2012. [28]
  • “Concursos, Carreres y Xerarquíes Públiques. Propuestes pa un emplegu públicu al serviciu d'un proyeutu de país”, en Revista 200 años d'Estáu, Añu IIIº, NᵘVIIº, setiembre – payares 2012. Disponible en: [29]
  • “Un Estáu al serviciu del Proyeutu Nacional”, en Revista Reseñes y Alderiques Nᵘ70, avientu de 2011. Disponible en: [30]
  • “¿Qué Estáu precisamos? Una xestión pública pal desenvolvimientu con inclusión”, en El modelu de desenvolvimientu con inclusión social. La estratexa de medianu plazu, Daniel García Delgado – Miguel Peirano (comp), Ciccus – IDISA – FLACSO, ochobre de 2011.
  • “Eleiciones primaries y voluntá popular”. En Revista Reseñes y Alderiques Nᵘ68, setiembre de 2011. Disponible en:[31]
  • “¿Proyeutu Nacional o Polítiques d'Estáu? Apurras al llinguaxe de la política”. En Revista Reseñes y Alderiques Nᵘ65, Añu 7, xunu 2011. Disponible en: [32]
  • " Bienveníos al pasáu". Revista Perspectives de Polítiques Públiques, Nᵘ11, 2016. http://revistas.unla.edu.ar/perspeutives/article/view/1225

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. “Dos hermanes dixebraes pola Segunda Guerra Mundial atopáronse depués de 77 años”, por Juan José Pfeifauf, Axencia de Noticies Info Blancu sobre Negru, 19 de setiembre de 2013. segunda guerra-mundial-atopáronse-depués-de-77-anos
  2. Liceo Víctor Mercante [1]
  3. Institutu Cimeru de Formación Docente Nᵘ12 de La Plata [2]
  4. Bernazza, Claudia Alicia (2007). Tesis de Doctoráu “La planificación gubernamental n'Arxentina. Esperiencies del periodu 1974-2000 como puntos de partida escontra un nuevu paradigma”. [3]
  5. Fundación Lugar del Sol [4]
  6. Blog Recetes y Política [5]
  7. Nota sobre'l llibru en Télamllibru-pa-percorrer-les lleis-de-la-decada.html
  8. Scouts d'Arxentina
  9. La obra de Cajade [6]
  10. Institutu Nacional de l'Alministración Pública [7]
  11. Institutu Provincial de l'Alministración Pública [8]
  12. Institutu Provincial d'Alministración Pública, Plan Trienal de la Xestión Pública 2004-2007 «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 10 de xunu de 2015. Consultáu'l 18 de payares de 2013.
  13. Versión PDF [9]
  14. [www.claudiabernazza.com.ar] Seición Texto, Guíes y criterios de la xestión pública.
  15. Conseyu Provincial de les Muyeres de la provincia de Buenos Aires [10]
  16. Conseyu Provincial de les Muyeres de la provincia de Buenos Aires «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 4 de marzu de 2016. Consultáu'l 3 d'avientu de 2015.
  17. 11/07/08 Tratamientu de la llei sobre retenciones Parllamentariu TV. [11]
  18. Noticies Congresu Nacional, “Un manual d'estilu pa los llexisladores”, el 9 de setiembre de 2009.
  19. Llei 26.364 Sancionada: 9 d'abril de 2008. Promulgada: 29 d'abril de 2008 [12]
  20. Llei 26.412 Sancionada: 3 de setiembre de 2008. Promulgada: 18 de setiembre de 2008 «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 4 de marzu de 2016. Consultáu'l 18 de payares de 2013.
  21. Llei 26.425 Sancionada: 20 de payares de 2008. Promulgada: 4 d'avientu de 2008 [13]
  22. Llei 26.485 Sancionada: 11 de marzu de 2009. Promulgada de fechu: 1 d'abril de 2009 [14]
  23. Llei 26.522 Sancionada: 10 d'ochobre de 2009. Promulgada: 10 d'ochobre de 2009 [15]
  24. “Alcuentru en Santa Fe sobre Polítiques públiques y responsabilidá penal xuvenil”, Novedaes 2009. [16]
  25. Proyeutu Sistema integral de midíes pal exerciciu de los derechos de la infancia y l'adolescencia, Trámite Seición D Nᵘ3831, 12 d'agostu de 2009. [17]
  26. http://www.claudiabernazza.com.ar/ Asolapa Act. Llexislativa 2007-2009/ Proyeutos presentaos
  27. Igualdá de tratu y oportunidaes ente muyeres y varones en cargos electivos y partidarios, funciones direutives públiques y privaes y puestos llaborales, Trámite Seición D Nᵘ4212, 1 de setiembre de 2009. Disponible en: [18]
  28. “Busquen garantizar el derechu a la identidá de les persones adoptaes”, 3 de payares de 2008. http://www.parlamentario.com/noticia-18321.html
  29. Llimitación a la extranjerización de tierres rurales, Trámite Seición D Nᵘ3175, 12 de xunu de 2008. Disponible en: [19]
  30. Llei 26.737 qu'aprueba'l Réxime de Proteición al Dominiu Nacional sobre la Propiedá, Posesión o Tenencia de les Tierres Rurales. Sancionada: 22 d'avientu de 2011. Promulgada: 27 d'avientu de 2011. [20]
  31. Proyeutu Fortalecimientu del Estáu, Trámite Seición D Nᵘ2194, 6 de mayu de 2009. Disponible en: [21]
  32. “Guía emponedora pal monotributista social” [22]
  33. llibru-pa-percorrer-les lleis-de-la-decada.html

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

  1. Sitio web de Claudia Bernazza
  2. Blogue de Claudia Bernazza
  3. Facebook de Claudia Bernazza