Charles Farrell

De Wikipedia
Charles Farrell
Vida
Nacimientu condáu de Norfolk9 d'agostu de 1901[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Muerte Palm Springs[2]6 de mayu de 1990[1] (88 años)
Sepultura Welwood Murray Cemetery (en) Traducir
condáu de Riverside
Causa de la muerte infartu de miocardiu
Familia
Casáu con Virginia Valli (1931 – 1968)
Estudios
Llingües falaes inglés
Oficiu políticu, actor de teatru, actor de cine, actor de televisiónactor
Premios
IMDb nm0268190
Cambiar los datos en Wikidata

Charles Farrell (9 d'agostu de 1901condáu de Norfolk – 6 de mayu de 1990Palm Springs) foi un actor de cine d'Estaos Xuníos de los 20 y 30 y, darréu, de televisión.

Probablemente, Farrell sea más recordáu polos sos romances fílmicos cola actriz Janet Gaynor en más d'una docena de películes, ente elles El séptimu cielu (1927), Street Angel (1928), y Lucky Star (1929), dirixíes los trés por Frank Borzage.

Biografía[editar | editar la fonte]

Farrell empecipió la so carrera en Hollywood faciendo pequeños papeles de repartu a principios de los años venti. El so primer papel ensin ser mentáu nos creitos foi na película de 1923 The Cheat cola estrella d'orixe polacu Pola Negri y l'actor Jack Holt.

La segunda película de Farrell foi la descomanadamente popular Nuesa Señora de París, adautación de 1923 de la novela homónima de Victor Hugo. La película foi dirixida por Wallace Worsley (1878 - 1944), y cuntó con Lon Chaney nel papel de Quasimodo.

Farrell nun fotograma de El séptimu cielu.

Farrell siguió trabayando na década de los 20 en papeles relativamente menores ensin demasiao ésitu, hasta'l so axugamientu cinematográficu en 1927 cola actriz Janet Gaynor nel drama románticu El séptimu cielu. La película foi un ésitu de crítica y públicu, y Farrell y Gaynor empecipiaron una collaboración que tomó más d'una docena de títulos mientres los años venti y nos primeros años trenta, colos entamos del cine sonoru. A diferencia de munchos de los sos colegues de la era muda, Farrell nun tuvo grandes dificultaes p'afaese al cine sonoru, col cual caltuvo la so popularidá.

A principios de la década de los 50, una vegada la so carrera nel cine empezó a aparrar, Farrell empezó a trabayar na popular serie pa televisión My Little Margie. La serie duró de 1952 a 1955, y Farrell protagonizar xunto a l'actriz Gale Storm, que faía'l papel de la so fía. En 1956 Farrell presentó'l so propiu programa de televisión, El Show de Charles Farrell.

Farrell casóse cola ex actriz Virginia Valli el 14 de febreru de 1931, y la pareya permaneció xunida hasta'l fallecimientu de Valli por un ictus el 24 de setiembre de 1968.

Tres la so retirada, Farrell moró en Palm Springs, California, y abrió el popular Palm Springs Racquet Club na ciudá, col so sociu, l'actor Ralph Bellamy.

Farrell foi escoyíu alcalde de la comunidá en 1953, cargu que caltuvo siete años. Finó por un infartu en 1990 a los 88 años, y ta soterráu n'en campusantu Welwood Murray de Palm Springs.

Pola so contribución al cine y la televisión, Charles Farrell foi compensáu con dos estrelles nel Paséu de la Fama de Hollywood en Hollywood, California, que tán alcontraes en 7021 Hollywood Blvd. (cine) y en 1617 Vini Street (televisión).

Filmografía parcial[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 1r xineru 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]