Cassà de la Selva

Coordenaes: 41°53′22″N 2°52′27″E / 41.88934°N 2.874249°E / 41.88934; 2.874249
De Wikipedia
Cassà de la Selva
Q11920010 Traducir
Alministración
País España
Autonomía Cataluña
Provincia provincia de Girona
Contorna Gironès
Tipu d'entidá conceyu de Cataluña
Alcalde de Cassá de la Selva (es) Traducir Pau Presas i Bertran
Nome oficial Cassà de la Selva (ca)[1]
Códigu postal 17244
Xeografía
Coordenaes 41°53′22″N 2°52′27″E / 41.88934°N 2.874249°E / 41.88934; 2.874249
Cassà de la Selva alcuéntrase n'España
Cassà de la Selva
Cassà de la Selva
Cassà de la Selva (España)
Superficie 45.2 km²
Altitú 137 m[2]
Llenda con
Demografía
Población 10 836 hab. (2023)
- 5301 homes (2019)

- 5079 muyeres (2019)
Porcentaxe 100% de Gironès
1.38% de provincia de Girona
0.14% de Cataluña
0.02% de España
Densidá 239,73 hab/km²
Viviendes 105 (1553)
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Llocalidaes hermaniaes Bräcke
cassa.cat
Cambiar los datos en Wikidata

Cassà de la Selva[3] ye un conceyu de la contorna del Gironés na provincia de Girona, Cataluña. Pertenez al ámbitu de les Comarques Gironines y al Sistema Urbanu de Girona, según el Plan territorial xeneral de Cataluña.

Nel cascu antiguu tópense los sos principales monumentos como la ilesia gótica del sieglu XVI nel interior de la cual atópense restos de construcciones romanes. La población caltién tamién edificios d'estilu modernista.

L'antigua estación de tren, güei restaurada, úsase como llugar pa esposiciones y otros acontecimientos de calter cultural. Nesi sentíu hai que destacar la famosa Nit dels Músics Cassanencs, actividá de gran algame ya importancia en Cassà na que se toquen los preseos típicos catalanes. Celébrase una vegada al añu, nel primer vienres de la Fiesta Mayor que dependiente del añu, cai en mayu o xunu (la selmana antes del Corpus Christi).

Xeografía[editar | editar la fonte]

Situación de Cassà de la Selva na provincia de Girona.

Ta asitiáu a 12 km al sur de Girona, a la carretera C-65, que va de la capital hasta la Costa Brava, onde s'atopen poblaciones costeres como Platja d'Aro, Palamós o San Feliu de Guixols, ente otres. L'Aeropuertu de Girona-Costa Brava atopar a unos diez minutos y Barcelona a una hora aproximao.

Ilesia parroquial

La zona del nuevu conceyu, ta n'espansión y nun futuru espérase que sía'l nucleu de Cassà de la selva.

Historia[editar | editar la fonte]

El términu de Cassà de la Selva foi acobiciáu dende dómines bien antigües y nel so territoriu atopáronse restos de los distintos periodos de poblamientu: paleolíticu, neolíticu, bronce, ibéricu (el xacimientu más importante ye el puig del Castell) y romanu.

Aun así, como ye característicu en toles poblaciones de Cataluña, el desenvolvimientu de la población nel llugar onde s'atopa anguaño la villa empezar a reseguir con una cronoloxía ininterrumpida a partir de la edá media, que ye cuando se construyó'l nucleu de población en redol a la sagrera del primitivu templu románicu que taba asitiáu nel mesmu llugar que la ilesia parroquial actual.

Ye significativu'l llugar escoyíu pal so allugamientu: nun pequeñu cuetu qu'apoderaba la llanura fértil, que taba bien comunicáu cola ciudá de Girona y la mariña y que taba mui cerca del macizu de les Gavarras que los aseguraba combustible y cacería.

A partir del sieglu XII méntase'l castiellu de Cassà, centru del poder del señor feudal, que va dir pasando de mano en mano nos sieglos posteriores. La posesión del castiellu per parte de los Montcada significa'l puntu más altu de la violencia feudal que tien como puntos significativos distintos ataques al castiellu. Dientro d'esti contestu tenemos qu'incluyir la declaración de Cassà como cai de Girona (1386) a partir de la cual la villa esfrutaba de los mesmos privilexos que la ciudá, y el denomináu "Lo fet de Cassà" (1391) en qué'l resolución de los Montcada de volver tener la xurisdicción de la villa acabó con un episodiu sangrientu rematáu nel asaltu y quema del castiellu.

Otra de les feches más significatives ye la del añu 1456 cuando Xuan II concedió dos feries añales y un mercáu selmanal yá que el permisu pa entamar feries y mercaos ye un perfectu indicador de la vitalidá d'una población.

A pesar de que poques décades más tarde Cassà viose arreyada na Guerra de los Remensas, el so pujanza siguió mientres el sieglu XVI como puede comprobase cola importante reforma que sufrió la ilesia parroquial y la construcción de grandes conxuntos arquiteutónicos como can Frigola y la torre Salvana. Un sieglu más tarde la gran peste del 1650 abrasó extraordinariamente la población, pero bien llueu la introducción d'un nuevu oficiu, el de taponero, convertir nel gran revulsivo de la villa. Esti oficiu derivaría na potente industria corchutaponera que nel sieglu XIX convertir nel motor de la espansión demográfico y económico potenciada pola creación d'una nueva vía de comunicación, el ferrocarril. Coincidiendo con esta dómina puxante hubo la eclosión del movimientu asociativu que s'enllargó mientres les primeres décades del sieglu XX inclusive tres la crisis de la industria corchotaponera.

La Guerra Civil y la posterior dictadura marcaron un puntu y aparte na historia de la villa y el pueblu cadeció de falta d'infraestructures, servicios y recursos necesarios pa poder progresar. Na década de 1960, sicasí, empezó a camudar el signu del pueblu, la industria diversificóse y añadiéronse nuevos sectores: metal, testil, alimenticiu, artes gráfiques, plásticu, materiales llétricos, etcétera. Esta diversificación industrial que caracteriza la villa y la diferencia de los pueblos vecinos absorbió a partir de los años sesenta un importante contingente d'inmigración que provenía del sur de la Península. Un contingente d'inmigración que volvió nos últimos años pero esta vegada procedente del vecín continente africanu y que s'ocupa básicamente nel sector industrial y agrícola.

La llegada de la democracia supunxo un aumentu de la participación de la sociedá civil na actividá sociocultural y lúdico de la población. L'actitú ciudadana influyó na recuperación del catalán a nivel escritu, sobremanera na figura de Manuel Tolosà, quien amás foi l'alma de la campaña pa la oficialización del nome de la villa col doble S (según la ortografía catalana tendría d'escribise Caçà).

Ye conocíu'l club de fútbol Unió Deportiva Cassà que representa al pueblu de Cassà de la Selva

Principales finxos históricos[editar | editar la fonte]

  • s. IV/I e. C. - Esistencia d'un pobláu ibéricu en el puig del Castell
  • 882 - Apaez per primer vegada documentada la ilesia de San

Martín * 1116 - Ye mentáu'l castrum de Caciano

  • 1234 - Petrus de Caciano ye'l primera músicu cassanense conocíu
  • 1324 - Xaime II concede a Ot de Montcada la xurisdicción del castiellu de Cassà
  • 1386 - Cassà ye proclamada cai de Girona
  • 1391 - Produzse "Lo fet de Cassà"
  • 1456 - Xuan II concede distintos privilexos a Cassà
  • 1484 - Cassà intervién na guerra de los Remensas
  • 1650 - La gran peste de mediaos del sieglu XVII llega a la villa
  • 1760 - Tiense conocencia del primer taponero: Francesc Malavida
  • 1808/14 - L'exércitu napoleónico ocupa Cassà
  • 1880 - Empieza la dómina dorada de la industria corchotaponera
  • 1892 - Inaugúrase el Carrilet
  • 1920 - Fuelga de tres meses de los trabayadores del corchu
  • 1954 - Modernízase'l suministramiento d'agua
  • 1979 - Primer conceyu democráticu.
  • 2000 - Cassà ye proclamada Ciutat Pubilla de la Sardana del añu 2000
  • 2000 - Inaugúrense les obres de la variante de la Comarcal 250

Entidaes de población[editar | editar la fonte]

Entidá de población Habitantes (2007)
Cassà de la Selva
8.235
Vecindá d'Esclet
29
Vecindá de Llebrers de Baix
93
Vecindá de Llebrers de Dalt
53
Vecindá de Matamala
117
Vecindá de Mont-roig del Camp
84
Vecindá de Mosqueroles
39
Vecindá de Sangosta
67
Vecindá de Serinyà
71
Vecindá de Ferrúcheslos
92
Vecindá de Verneda
114

Hermanamientos[editar | editar la fonte]

Llocalidaes hermaniaes

Les ciudaes hermaniaes con Cassà de la Selva son:

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. URL de la referencia: http://www.idescat.cat/pub/?id=aec&n=925&t=2016.
  3. Ministeriu d'Alministraciones Públiques (ed.): «Variaciones de los conceyos d'España dende 1842.». Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 12 de marzu de 2012.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]