Campillo de Arenas

Coordenaes: 37°33′19″N 3°38′08″W / 37.5553°N 3.6355°O / 37.5553; -3.6355
De Wikipedia
Campillo de Arenas
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Xaén
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcaldesa de Campillo de Arenas María Lourdes Chica Navarro
Nome oficial Campillo de Arenas (es)[1]
Nome llocal Campillo de Arenas (es)
Códigu postal 23130
Xeografía
Coordenaes 37°33′19″N 3°38′08″W / 37.5553°N 3.6355°O / 37.5553; -3.6355
Campillo de Arenas alcuéntrase n'España
Campillo de Arenas
Campillo de Arenas
Campillo de Arenas (España)
Superficie 114 km²
Altitú 864 m
Llenda con Cárcheles, Cambil, Noalejo, Valdepeñas de Jaén, Xaén y Pegalajar
Demografía
Población 1708 hab. (2023)
- 896 homes (2019)

- 864 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Xaén
0% de Andalucía
0% de España
Densidá 14,98 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
campillodearenas.org
Cambiar los datos en Wikidata

Campillo de Arenas ye un conceyu español de la provincia de Xaén, Andalucía. Asitiáu na Contorna de Sierra Mágina, cuenta con una población de 1.897 habitantes (INE 2016).

Xeografía[editar | editar la fonte]

Atopar a 38 km de la capital y a 58 km de Granada, que la so vía de comunicación ye l'autovía Bailén-Motril (A-44). Atopar a 865 msnm. Nel valle del ríu Campillo que depués va pasar a ser Guadalbullón antes de balerar les sos agües al Guadalquivir.

Campillo de Arenas vistu dende'l cuetu de la Marceral, al fondu la sierra d'Alta Coloma.

Llendes[editar | editar la fonte]

El so términu municipal llenda colos de Noalejo, Cambil, Carchelejo, Pegalajar, Xaén y Valdepeñas de Jaén. Zona montascosa y semada d'olivares que faen de la so contorna un llugar ideal pa pasiar y realizar deportes al campu. Nuna de les sos sierres, compartida con Noalejo y Valdepeñas de Jaén instalar nel añu 2001 el parque eólicu de la Sierra del Trigu.

Paraxes Cercanes[editar | editar la fonte]

Escobiu de Puerta de Arenas, a 7 km, escobiu caliar provocáu pola erosión fluvial. Atópase un senderu didácticu destináu a la botánica.

La Peñuela, a 2,5 km, destináu a merenderu y área recreativa, con mirador y fonte d'agua.

Sierra de Campillo, a 3 km. Sierra con montes d'altu valor ecolóxicu, na que s'atopen el ribayu del Monesteriu, banzáu del Quiebrajano, ríu Valdearazo, Piedra del Palu, el cortixu Praos Baxos o'l mirador de la Alberquilla.

Fiestes y Gastronomía[editar | editar la fonte]

Fiesta de Moros y cristianos. Desfile tres la conversión del capitán moru nel segundu día de representación (13 d'agostu de 2006).
Coneyu al ajillo con pataques

El 33% de la superficie del términu de Campillo de Arenas dedicar al cultivu de la olivar, produciéndose un aceite d'oliva virxe d'escelente calidá que ta suxetu a les estrictes normes calidable del Conseyu Regulador de la Denominación d'Orixe "Sierra Mágina".

Tiense noticies sobre la gastronomía de Campillo de Arenas dende'l sieglu XVIII, al ser parada y fonda de los viaxeros que diben escontra Granada, éstos destacaben les perdices n'escabeche, el coneyu al ajillo y los productos derivaos de la matanza del gochu. Na actualidá dicha tradición caltúvose, teniendo fama los chorizos, morcielles y salchiches y los llombos al ajillo. El Vienres Santu, destaca'l potaje de habichuelas con garbanzos y bacalao y mientres tola Selmana Santa l'encebollado de bacaláu, les albóndigues de bacaláu frites o les tortielles de pescozaes. Como repostería casera destaquen los nochebuenos, roscos fritos, alfajores, mantecados guxanucos, bizcoteles y floruques.

Mientres les Fiestes Patronales, conocíes como de Moros y Cristianos, que se celebren el segundu domingu d'agostu, suelse comer corderu o choto rustíos nos fornos locales. Son fiestes n'honor de la patrona la Virxe de la Cabeza. Son famoses poles lluches ente Moros y Cristianos, onde destaquen les avanzadures ente dambos bandos, el parllamentu ente los embaxadores moru y cristianu. Los campanilleros, que mientres la madrugada del domingu, canten les coples d'Aurora como saludu a la Virxe y conviden a tolos vecinos a participar nel Rosariu. La última nueche de les fiestes denominar la nueche de los rateros, onde la pólvora ye la protagonista. Les primeres noticies escrites sobre estos festexos daten de principios del sieglu XVIII. L'últimu domingu de Pentecostés tien llugar la Romería de Santa Lucía na Ermita de Puerta de Arenas.

El domingu siguiente al día de l'Ascensión celebra la Romería nel Cuetu del Castiellu, onde esiste una Ermita dedicada a l'Ascensión de la Virxe, conocida popularmente como la fiesta de los "cigarrones". El conceyu forma parte de la zona de producción d'un productu que sobresal pola so calidá: l'Aceite d'Oliva Virxe Extra. Comercializar cola etiqueta calidable de la Denominación d'Orixe “Sierra Mágina”.

Historia[editar | editar la fonte]

El pueblu foi fundáu por Real Cédula de la reina doña Juana en 1508, pero sería Felipe II quien otorgara'l títulu de villa en 1539.

Monumentos[editar | editar la fonte]

Ilesia Parroquial[editar | editar la fonte]

Construyida sobre una antigua capiya, ta dedicada a Ntra. Sra. de la Encarnación. Ye d'estilu renacentista con artesanáu mudéxar. Perdió la so riqueza artística na Guerra Civil de 1936. Foi restaurada, sufriendo importantes meyores en 1969 y 1988.

Ermita de la Patrona Santísima Virxe de la Cabeza[editar | editar la fonte]

La so construcción remontar al sieglu XVIII y nella caltién la sagrada imaxe de la Virxe del sieglu XVII y delles obres d'arte interesante.

Ermita de Santa Lucía[editar | editar la fonte]

Data de 1857, y destaca l'antiguu túnel construyíu nel sieglu XIX. Ta asitiada na paraxa de Puerta de Arenas d'espectacular orografía, onde apocayá se construyó'l "Área recreativa de Puerta de Arenas", qu'ufierta distintes actividaes como pue ser observación d'aves, xardín botánicu, senderismo, zona de merenderu y recreativa, completando asina la ufierta lúdicu-didáctica del área.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]