Bertha Benz

De Wikipedia
Bertha Benz
Vida
Nacimientu Pforzheim[1]3 de mayu de 1849[2]
Nacionalidá Reich alemán
Residencia Q118669544 Traducir
Llingua materna alemán
Muerte Ladenburg[3]5 de mayu de 1944[2] (95 años)
Familia
Casada con Karl Benz (1872 – 1929)[4]
Fíos/es
Estudios
Llingües falaes alemán[5]
Oficiu empresariapilotu d'automovilismu
Trabayos destacaos Car tourism (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Bertha Benz, nacida como Bertha Ringer, (3 de mayu de 1849Pforzheim – 5 de mayu de 1944Ladenburg) foi una cabezalera de la industria automotriz alemana. Foi la esposa y compañera de negocios del inventor del automóvil Karl Benz, que'l 29 de xineru de 1886 solicitó la patente n° 37.435 al gobiernu alemán para un vehículu motorizáu de trés ruedes, llamándolo Benz Patent-Motorwagen. N'agostu de 1888 volvióse la primer persona en conducir un automóvil nuna llarga distancia, al faelo, catapultó l'inventu del so maríu a la fama mundial, consiguiendo para la compañía de dambos les primeres ventes del vehículu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Vida temprana y matrimoniu[editar | editar la fonte]

Bertha Benz, a los 18 años.

Bertha Ringer nació en 1849 nel senu d'una familia de perres de Pforzheim, Gran Ducáu de Baden.

Dos años antes del so matrimoniu con Karl Benz, usó parte del so patrimoniu pa invertir nuna compañía constructora de fierro. Al ser una muyer soltera foi capaz de faelo, pero dempués de que contraxera matrimoniu con Benz el 20 de xunetu de 1872, acordies cola llexislación alemana de la dómina, Bertha perdió'l so poder llegal para actuar como inversora.[6][7] Como'l so maríu treslladóse a una nueva empresa de fabricación, Benz & Cie, él siguió utilizando'l patrimoniu de Bertha como sofitu económicu. Terminó'l so proyeutu del primer carruaxe ensin caballos n'avientu de 1885. A pesar de que la so esposa financiara'l procesu de desarrollu, y caltendría los derechos de patente en virtú del derechu modernu, como muyer casada nun se-y dexó solicitar la patente. El so coche de trés ruedes taba propulsáu por un únicu cilindru de 2,5 caballos de fuercia de combustión interna utilizando un motor de cuatro tiempos, y podía algamar una velocidá máxima de 40 quilómetros per hora (25 milles per hora).

Xuntos tuvieron cinco fíos: Eugene (1873), Richard (1874), Clara (1877), Thilde (1882), y Ellen (1890).

Primer viaxe n'automóvil al traviés del país[editar | editar la fonte]

Benz Patent-Motorwagen Númberu 3 de 1886, utilizáu por Bertha Benz pal primer viaxe a motor de llarga distancia de 106 km.

N'agostu de 1888, ensin dici-y al so home y ensin permisu de les autoridaes, Benz condució colos sos fíos Richard y Eugen, de 13 y 15 años respeutivamente, nel nuevu Benz Patent-Motorwagen dende Mannheim hasta Pforzheim, convirtiéndose na primer persona en conducir un automóvil una distancia bultable.[8] Los viaxes a motor anteriores a esti consistíen en circuitos enforma curtios, percorríos que tornaben al puntu de partida, y con ayuda d'asistencies mecániques. Utilizando les estraes destinaes a los carros, Bertha Benz percorrió una distancia d'aproximao unos 106 km. (66 milles).[9]

Anque l'aparente propósitu del viaxe yera visitar a la so madre, Bertha tenía otros motivos: demostra-y al so home, que yá nun consideraba la comercialización de la so invención, que l'automóvil nel qu'invertieran dambos fuertemente , convertiríase nun ésitu financieru una vegada que se demostrara lo útil que podría ser pal públicu e xeneral; y pa da-y tamién al so maríu l'enfotu de que les sos invenciones teníen un futuru prometedor.

Ella y los sos fíos partieron de Mannheim a l'amanecida, resolviendo numberosos problemes mientres el viaxe. Ensin tanque de combustible y con namái un suministru de 4,5 llitros de gasolina nel carburador, tenía qu'atopar ligroína, el disolvente de petroleu necesariu pa que l'automóvil funcionara. Esi amiestu líquidu namái taba disponible'n botiques, polo que se detuvo nuna farmacia de la ciudá de Wiesloch para mercar el combustible. L'automóvil emplegaba un sistema de termosifón pa esfrecer el motor, polo que'l suministru d'agua foi una gran esmolición a lo llargo del viaxe; pa iguar esi problema, Bertha y los sos fíos añadieron agua de cada fonte qu'atopaben. Usó una pinza del pelu pa reparar el sistema d'encendíu y tamién una de les lligues pa cubrir un cable llétricu peláu. Darréu precisó l'ayuda d'un ferreru pa reparar una cadena de tresmisión. Utilizó una anfiler del so sombreru, llargu y rectu, para llimpiar una tubería de combustible, que se bloquiara. Nes rimaes que teníen que travesar, comprobaron que les dos velocidaes y l'escasa potencia del motor nun yeren abondos para xubiles, polo que Richard y Eugen tuvieron que posase y emburriar el vehículu. Benz llegó a Pforzheim un pocu dempués del atapecer, y avisó al so home per telegrama sobro l'ésitu del percorríu. Ella mesma guió pa tornar a Mannheim dellos díes dempués.

Nel camín delles persones asustáronse pol automóvil y los rellatos del viaxe recibieron una gran cantidá de publicidá, tal como lo buscara Benz. El viaxe foi un acontecimientu clave nel desarrollu téunicu del automóvil. La pareya cabezalera introdució delles meyores dempués de les esperiencies de Bertha y los sos fíos. Ella Informó de tolo que-yos asocediera nel camín y fixo importantes suxerencies, tales como la introducción d'un engrane más para xubir llombes y forros de cueru p'ameyorar la potencia del frenu. El so viaxe probó-y a la naciente industria automotriz que los paseos de prueba yeren esenciales para'l progresu del negociu.

Honores[editar | editar la fonte]

Monumentu a Bertha Benz en Wiesloch, llugar onde fixo una parada para mercar combustible na farmacia de la ciudá. Anguaño ye denominada como "la primer estación de serviciu del mundu".[10]

En 2008, el Bertha Benz Memorial Route foi aprobada oficialmente como ruta del patrimoniu industrial de la humanidá. Esta sigue'l camín que Bertha Benz realizó mientres el primer viaxe de llarga distancia n'automóvil del mundu describíu primeramente. Ye posible alicar los 194 km a partir del siguimientu de les señales qu'indiquen la ruta dende Mannheim (vía Heidelberg) hasta Pforzheim (travesando la Selva Prieta), y el so correspondiente trayeutu de regresu.

En 2011, celebróse'l primera Bertha Benz Challenge (Desafíu Bertha Benz) nesa ruta, p'automóviles con nueves teunoloxíes en desarrollu (híbridos, llétricos, d'hidróxenu) y col llema "movilidá sostenible na vía p'automóviles más antigua del mundu". Tamién en 2011 la so hestoria quedó retratada nuna película.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 10 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 30 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. «Bertha Benz (geb. Cäcilie Bertha Ringer) Gründer und Wegbereiter». Daimler AG.
  5. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: mzk2015879380. Data de consulta: 1r marzu 2022.
  6. «La primera mujer al volante, Bertha Benz (1849-1944)». Consultáu'l 3 d'avientu de 2016.
  7. Minera, Silvialba (31 de xineru de 2013). «Mujeres que nos inspiran: Bertha Benz». Consultáu'l 3 d'avientu de 2016.
  8. Curistoria - Intereses y anécdotes históriques.
  9. González, Diego (14 de xunetu de 2014). «El accidentado viaje de la señora Benz». Consultáu'l 3 d'avientu de 2016.
  10. González, Diego (14 de xunetu de 2014). «El accidentado viaje de la señora Benz». Consultáu'l 3 d'avientu de 2016.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]