Allunizaxe

De Wikipedia
Módulu llunar del Apollo 11.

Allunizaxe ye'l términu que define'l descensu controláu d'un vehículu sobre la superficie de la Lluna. Estrémense dos tipos de allunizaxes: allunizaxe duru y allunizaxe nidiu.

Considérase qu'un allunizaxe foi duru cuando la nave toma contautu cola superficie llunar a una velocidá cimera a los 10 m/s, y del tipu nidiu cuando'l contautu col suelu ye inferior a esta velocidá. Toles astronaves tripulaes qu'establecieron una base llunar, efectuaron un allunizaxe nidiu,

Descripción del procesu[editar | editar la fonte]

Buzz Aldrin caminando sobre la Lluna, 21 de xunetu de 1969.

Un allunizaxe del tipu que tuvieron les misiones Apollo empecipiar a los 110 km d'altor, dixebrándose entós el módulu de descensu ocupáu pol comandante de la espedición y el pilotu del LEM.

Al cabu de media revolución, el motor de descensu entra en ignición, que mengua la velocidá de la nave asitiándola nuna órbita elíptica de 110 x 15 km.

Una vegada algamada esta órbita, vuelve encender el motor de descensu, amenorgando la velocidá del módulu llunar hasta algamar los 35 m/s tando nesi momentu l'altor controláu constantemente pol radar d'aterrizaxe. Esisten dos puntos importantes de control na fase d'allunizaxe llamaos puerta alta y puerta baxa.

En rematando la fase de frenáu, l'altor del módulu ye de 3 metros (aproximao 10 pies), l'ángulu d'enclín del mesmu ye de 23° y l'emburrie entós ye de 2721 kgf.

Nos allunizaxes dexáronse preseos na superficie llunar, como esti retroreflector pa midir con precisión la distancia Tierra-Lluna por aciu láser.

Cuando se columbra'l puntu de descensu, el módulu atopar a una altitú de 2950 metros, funcionando'l retrocohete con un emburrie de 2540 kgf. mientres la nave presenta un enclín de 49°.

La primer fase consiste en pasar a una distancia sobre la superficie llunar d'unos 2300 metros y a una distancia d'ente 4 y 8 quilómetros del puntu de descensu y a una velocidá de traslación d'unos 150 m/s, amenorgando la velocidá de descensu a 45 m/s.

A los 914 metros d'altitú la nave presenta un enclín de 57 graos.

A la puerta baxa llégase un minutu y mediu dempués. L'altor nesi momentu ye de 152,3 metros, l'enclín de la nave de 80 graos y la distancia al puntu de descensu de 550 metros, ente que la velocidá amenorgóse a 17 m/s gracies al emburrie negativu de 1270 kgf.

La trayeutoria vase incurvando cada vez más, hasta pasar al descensu vertical de 90° a unos 45 metros d'altitú, entós la velocidá que ye controlada pol ordenador d'a bordu mengua dende los 8,2 hasta algamar namái 1 m/s. Los sensores qu'esisten en trés de los cuatro pates del módulu de descensu indiquen el primer contautu, ordenando entós la parada del motor.

El descensu dura del orde de los 11 minutos y 54 segundos. Esta maniobra simplificar a partir del allunizaxe del Apollo 14, dexando una mayor disponibilidad de combustible del módulu de descensu pa un casu d'emerxencia.

Pa ello, la nave Apollo asitiar nuna órbita llunar elíptica de 108 por 16,5 quilómetros, de manera que'l módulu llunar empecipió la maniobra de descensu y allunizaxe a namái 16 500 metros d'altor en cuenta de los 110 000 del casu anterior.

Zona d'allunizaxe[editar | editar la fonte]

Mapa que detalla'l llugar de los allunizaxes del Programa Apollo.

Entender por zona d'allunizaxe los sectores de la superficie de la Lluna, ideales pa efectuar un descensu controláu nidiu a la d'establecer una base llunar.

Mientres les misiones Apollo les zones d'allunizaxe yeren elipses de 8 x 5 quilómetros escoyíes según los criterios siguientes:

  1. Na ruta d'aproximamientu nun tienen d'esistir resquiebros nin llombes altes, pos ello daría llugar a falses interpretaciones del altor-radar.
  2. Les zones tienen de presentar pocos accidentes y con un suelu llibre de grandes roques.
  3. La zona escoyida tien de dexar el menor consumu posible de combustible per parte del módulu de descensu.
  4. La zona tien de dexar el recicláu del tiempu del Saturn V en casu de retrasu de la cuenta trás pal llanzamientu.
  5. La zona tien d'atopase al algame de l'astronave Apollo, na trayeutoria de regresu llibre, ensin tener qu'emplegar combustible p'asitiase nella.
  6. Tien De presentar un llume d'ente 7 a 20° d'altor del Sol sobre l'horizonte, y detrás del módulu de descensu cuando s'avere ésti al puntu d'allunizaxe.
  7. La rimada del terrén nun tien d'entepasar del 2%.

Teniendo en cuenta toes estes condiciones, solo dispónse d'una ventana de llanzamientu d'un día per mes pa caúna de les zones programaes.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]